dkalo's blog

One minute reprimands

leave a comment »

Λίγο καιρό πριν, είχα διαβάσει το βιβλίο των Kenneth Blanchard και Spencer Johnson, το “One minute manager”. Μέσα στο βιβλίο περιγράφονται τρεις βασικές τεχνικές που σκοπό έχουν να μεγιστοποιήσουν την απόδοση των συνεργατών σου και κατά συνέπεια να βελτιωθεί και η δουλειά όλων σας. Μία από αυτές είναι τα “one minute reprimands”. Δηλαδή απλές και σύντομες επιβραβεύσεις των συνεργατών σου..

Η αλήθεια ήταν ότι παρόλο που το βιβλίο μου άρεσε, δεν είχε τύχει να δω τις τεχνικές που αναφέρονται να εφαρμόζονται, οπότε απλά είχαν μπει στο πίσω μέρος του μυαλού μου. Εδώ να ανοίξω μια μικρή παρένθεση και να πω ότι από τα μέσα Μαΐου συνεργάζομαι με τον Στέφανο Κωφόπουλο και το pestaola.gr “bloggάροντας” σχετικά με τα αυτοκίνητα. Κλείνει η παρένθεση και επανέρχομαι στο θέμα μας. Λίγες μέρες πριν λοιπόν, έλαβα το παρακάτω mail από τον Στέφανο:

Thanks pou parakolou8eis ta posts sou kai dineis apanthseis,
xrhsimopoiwntas kai links! Good job!

Ένα πολύ απλό mail που είναι μια επιβράβευση επειδή κάνω σωστά την δουλειά μου, που ήξερα εξαρχής τι απαιτήσεις είχε και τι υποχρεώσεις είχα. Δεν έκανα σωστά την δουλειά μου για να μου πει ο Στέφανος “μπράβο”. Την έκανα γιατί μου αρέσει και γιατί ήθελα να είμαι σωστός στις υποχρεώσεις μου. Ήταν καθαρά προσωπική επιλογή να ασχοληθώ με αυτό, για την ακρίβεια, “αυτοπροτάθηκα” για συνεργασία και μετά από κάποια δοκιμαστικά posts εντάχθηκε στην ομάδα του pestaola.gr. Ακόμα κι αν δεν λάμβανα ποτέ το mail αυτό, θα συνέχιζα με την ίδια θέρμη και όρεξη.

Το mail όμως, αυτή η μικρή επιβράβευση, ήταν ένα extra boost για να συνεχίσω να κάνω την δουλειά μου στους ίδιους ρυθμούς. Ένιωσα καλύτερα, ένιωσα ότι αυτό που κάνω είναι χρήσιμο και βοηθάει στον -κοινό- στόχο, την βελτίωση του pestaola.gr. Δείχνει ότι οι συνεργάτες μου ενδιαφέρονται για μένα, δείχνει την ανθρώπινη πλευρά τους και φέρνει σε δεύτερη μοίρα την επιχειρηματική τους. Ειδικά σε μια περίοδο που είναι γνωστό ότι οι ανθρώπινες σχέσεις περνάνε κρίση, ένα φιλικό “μπράβο, τα πας καλά” είναι πολύ σημαντικό. Αρχίζεις να πιστεύεις ότι δεν είσαι ένα γρανάζι στην μηχανή που θα αντικατασταθεί από κάποιο άλλο σε πρώτη ευκαιρία, αλλά ότι είσαι κάτι σημαντικότερο, κάτι που παίζει ζωτικό ρόλο στην επιχείρηση. Με αυτό τον τρόπο αναπτύσσονται σχέσεις που δεν είναι καθαρά τυπικές, κάνουν τον χώρο εργασίας καλύτερο και πιο ευχάριστο. Όταν δουλεύεις μέσα σε ένα ευχάριστο κλίμα, μπορείς ευκολότερα να αποδώσεις τα αναμενόμενα, ή κι ακόμα παραπάνω..

Written by dkalo

June 26, 2008 at 20:59

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: