dkalo's blog

Migration is not a crime

with 7 comments

Migration is not a crime

Με αφορμή αυτό το tweet του Σωτήρη Κούκιου ξεκίνησε μία ενδιαφέρουσα συζήτηση που, δυστυχώς, δεν μπορούσε να πραγματοποιηθεί ολοκληρωμένα στο twitter. Οπότε, εδώ είναι η συνέχεια της. Ή μάλλον, η άποψη μου αναλυμένη σε περισσότερο από μερικά tweets των 140 χαρακτήρων. Αφορμή της συζήτησης αποτέλεσαν τα νέα οικονομικά μέτρα που αναμένεται να επιβάλλει στην χώρα μας το ΔΝΤ.

Ο Σωτήρης έχει απόλυτο δίκιο σε αυτό που λέει. Η μάχη είναι μπροστά και τώρα αρχίζει. Αλλά εμένα δεν με ενδιαφέρει αυτή η μάχη, δεν θέλω να πάρω μέρος σε αυτή. Και εξηγώ τους λόγους:

Πρώτον, είμαι 23 ετών και βρίσκομαι στην παραγωγικότερη φάση της μέχρι τώρα ζωής μου. (Θέλω να) πιστεύω ότι μπορώ να πετύχω πολλά περισσότερα πράγματα από το να προσπαθώ απλά να επιβιώσω για να σώσω την Ελλάδα, με αμφίβολα κιόλας αποτελέσματα. Είναι πολύ πιο εύκολο για μένα να έχω μία πολύ καλύτερη ζωή κάπου αλλού στην Ευρώπη παρά σε μία Ελλάδα που φαίνεται να βρίσκεται σε βαθιά οικονομική κρίση.

Δεύτερον, έχω μάθει να μην περιμένω τίποτα από τους πολιτικούς. Τόσα χρόνια, που υποτίθεται ότι υπήρχαν λεφτά, δεν έκανε κανένας κάτι για μένα. Δεν ισοπεδώνω, σαφέστατα και έχουν γίνει έργα υποδομής και βελτίωσης του βιοτικού επιπέδου στην χώρα μας. Αλλά είχα την τύχη να έχω επισκεφτεί αρκετές Ευρωπαϊκές μεγαλουπόλεις και πραγματικά τις περισσότερες φορές ζήλεψα που δεν μεγάλωσα σε μία τέτοια πόλη κι εγώ. Αν δεν καταφέραμε μέχρι τώρα να πλησιάσουμε τους υπόλοιπους Ευρωπαίους, πώς θα τα καταφέρουμε τώρα?

Τρίτον, μπορώ να μεταναστεύσω χωρίς να υπάρχει κάτι που να με τραβάει πίσω στην Ελλάδα. Ναι, αγαπώ την οικογένεια μου και τους φίλους μου. Θέλω να τους βλέπω κάθε μέρα και είμαι δεμένος μαζί τους. Μερικές φορές όμως η ζωή σε αναγκάζει να κάνεις πράγματα που υπό άλλες συνθήκες ούτε που θα σκεφτόσουν. Έχω ξαναβρεθεί σε αυτή την θέση και δεν αντιμετώπισα πρόβλημα. Ήταν πριν από περίπου 5 χρόνια όταν έφυγα από την Αθήνα και μετακόμισα στα Γιάννενα για να σπουδάσω. Αλήθεια, ποια είναι η διαφορά μεταξύ μίας πτήσης 1 ώρας και μίας πτήσης 3 ωρών? Είναι τόσο μεγάλη ώστε να μην κυνηγήσω τα όνειρα μου?

Τέταρτον, είμαι της άποψης ότι ο εαυτός μας είναι πάνω από όλους και όλα. Και δεν το λέω με την έννοια “δουλέψτε εσείς για μένα” ή “πρώτα ο εαυτούλης μου και αδιαφορώ για όλους και για όλα”. Μπορώ να κάνω πράγματα γι άλλους ανθρώπους. Μπορώ να βάλω το προσωπικό μου όφελος σε δεύτερο πλάνο για κάποιον άλλον. Αλλά όχι για οποιονδήποτε άλλον. Για την οικογένεια μου θα έκανα τα πάντα, για τους φίλους μου επίσης, για ανθρώπους όμως που δεν ξέρω και κυρίως, δεν μπορώ να εμπιστευτώ, δεν θα έκανα τίποτα που θα είχε αρνητικές επιπτώσεις στην ζωή μου. Και δυστυχώς, δεν μπορώ να εμπιστευτώ τον Ελληνικό λαό ή τους κάθε λογής Έλληνες πολιτικούς.

Για όλους τους παραπάνω λόγους, αν είχα πάρει το πτυχίο μου, τώρα θα ήμουν στο πρώτο αεροπλάνο για Amsterdam ή London κυνηγώντας τα όνειρα μου και μία ζωή με τους δικούς μου όρους. Ή τελοσπάντων, μία ζωή που ξέρω τους όρους εξαρχής και δεν θα αλλάζουν όποτε ξυπνάει στραβά ο κάθε αξιωματούχος του ΔΝΤ. (Δεν κατηγορώ το ΔΝΤ, απλά είναι γεγονός ότι μπορεί αύριο το ΦΠΑ να πάει 23%, σε δύο μήνες 24% και το 2011 να φτάσει το 25%. Προγραμματισμός σε βάθος χρόνου δεν μπορεί να γίνει με αυτές τις συνθήκες)

Βέβαια, υπάρχει ένας μόνο λόγος που ίσως να με κρατούσε στην Ελλάδα. Μία κρίση είναι η καλύτερη περίοδος για να εκμεταλλευτείς ευκαιρίες και να καταφέρεις πολλά πράγματα που υπό άλλες συνθήκες θα ήθελαν πολύ περισσότερα χρήματα και με αμφίβολα αποτελέσματα. Γι αυτό ίσως να έμενα στην Ελλάδα, για να βοηθήσω όμως στην διάσωση της, όχι, δεν υπήρχε καμία περίπτωση.

[photo via flickr, user Jabsco]

Written by dkalo

April 30, 2010 at 12:19

Posted in Life, People

7 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. […] This post was mentioned on Twitter by D. Kalogeropoylos, Evelina*The*Queen. Evelina*The*Queen said: RT @dkalo: New blog post in Greek: Migration is not a crime [ http://bit.ly/cZ7J3Y ] cc @sotiriskoukios […]

  2. Ω ναι. (H)

    ddl449

    April 30, 2010 at 12:59

  3. Δεν συμμετείχα στην συζήτηση στο twitter και γενικά δεν το έχω πιάσει όλο αλλά ένα μικρό σχόλιο μόνο: Το να φεύγεις από την Αθήνα και να πηγαίνεις στα Γιάννενα δεν έχει καμία μα καμία σχέση με το να φεύγεις από την Αθήνα και να πηγαίνεις στο Λονδίνο. Για πάρα πολλούς λόγους.

    Άλλο migration, άλλο…immigration.

    sebkom

    April 30, 2010 at 13:53

    • Έφυγα στα 18 από την πόλη μου, τους φίλους μου και την οικογένεια μου για να έρθω σε μία πόλη που δεν είχα βρεθεί ποτέ ξανά και δεν ήξερα κυριολεκτικά κανέναν. Το μόνο κοινό που είχα ήταν η γλώσσα. Και την πόλη δεν την επέλεξα εγώ, απλά “έτυχε” να περάσω εδώ.

      Το να φύγω στα 24 μου όμως για μία πόλη που έχω επιλέξει εγώ που το πιθανότερο είναι να γνωρίζω ήδη κόσμο εκεί, μου φαίνεται πολύ πιο απλό και εύκολο. Και σίγουρα το κίνητρο μου να πετύχω θα είναι πολύ μεγαλύτερο απ’ ότι στα Γιάννενα που ήξερα ότι αν δεν μου αρέσουν μπορώ να γυρίσω στην Αθήνα ανά πάσα στιγμή.

      (Πάντως, νομίζω ότι έχει ιδιαίτερη σημασία να σημειώσω ότι βρίσκω τον τρόπο ζωής των Άγγλων και των Ολλανδών, από το λίγο που τους έχω ζήσει, πιο κοντά στον επιθυμητό δικό μου τρόπο ζωής)

      dkalo

      April 30, 2010 at 14:00

  4. […] on Απριλίου 30, 2010 at 10:56 πμ Ο φίλος στο twitter dkalo έγραψε ένα ποστ με τίτλο : Migration is not a crime, προσπαθώντας να τεκμηριώσει γιατί η λύση στην κρίση […]

  5. Ειμαι 40άρης, δεν ειμαι άνεργος. δεν πληρώνομαι με μισθό πείνας, (για τα εδω δεδομένα). αλλα το θεμα δεν έχει σχέση μονο με τα οικονομικά και τα υλικά. Το πρόβλημα ειναι το απόλυτο τίποτα Μπροστά. Μέτρα, μέτρα, μέτρα, σκουζουν όλοι και φωνάζουν, αλλα ολα αυτα τα μέτρα μαζί δεν εινα παρά ασπιρίνες. Κανενας δεν θελει να αλλαξει τίποτα. Κολυμπαμε σε μια σουπα σκατά και το δραστικότερο μέτρο που λαμβάνεται ειναι δύο κιλά σπιρίνες μέσα στο χυλό. Σκατα στα μουτρα μας!. Κάθε μερα που περνάει, χτυπάω το κεφάλι μου στον τοίχο για τα 2 μεγαλύτερα λάθη της ζωής μου: 1.Δεν ξεκίνησα 3βάθμιες σπουδές αμέσως μετά το λύκειο, ή το στρατό στα 20, αλλα πέταξα 4 χρόνια απο τη ζωή μου στην αγορά εργασίας (με τον τότε βασικό), για να λέω οτι και καλά ειμαι “ανεξάρτητος”….
    και 2. Οτι αφου τελειωσα μια σχολή, δεν έφυγα απο την Ελλάδα ουτε στα 30, ουτε στα 35, και ακόμα εδω είμαι τόσο δυνατά δεμένος με τη λασπουριά και δεν μπορώ να ξεκολλήσω. Το μέλλον μου; Το μέλλον μου θα ειναι, αν δεν αρρωστήσω βαριά ωστε να καταλήξω σε κανενα ράντζο του ΙΚΑ, αν δεν πάω απο τροχαίο, αν καταφέρω να έχω εργασία στις επικυνδυνες ηλικιες 50-65, και αν δεν τρελαθώ, το μέλλον μου λέει οτι θα πάρω -ισως και αν- μια σύνταξη 200-300 ευρω, για 35-40 χρόνια εργασίας, και θα δω τα παιδιά μου να γίνονται ανασφάλιστοι Ντελίβερι, Κουριερ, Κομμώτρια, ή καμαρίερα, ή κομματικό γλυφτρόνι.

    Nikos

    May 4, 2010 at 10:07

  6. Ποιός φασιστής τόλμησε να χαρακτηρίσει σαν “έγκλημα” την μετανάστευση;

    Είμαι εδώ και 1 χρόνο άνεργος και δεν μπορώ να βρω δουλειά ούτε για ζήτω. Και δεν φτάνει μοναχά αυτό, αφού η άθλια παραπαιδεία με κοροϊδεψε στα μούτρα τώρα θέλουν να γίνω ο χαμένος υπηρέτης των λίγων. Γιατί να μην πάω για σπουδές εξωτερικό; Τουλάχιστον εκεί τα ιδιωτικά πανεπιστήμια προσελκύουν ενδιαφερόμενους επειδή προσφέρουν ποιότητα, όχι πρόχειρα οικονομικά πακέτα…

    Nasosd

    July 6, 2010 at 02:04


Leave a Reply

