dkalo's blog

Το Facebook δεν σκοτώνει τις κοινωνικές μας σχέσεις

with 4 comments

Έχω διαβάσει πολλά άρθρα και έχω ακούσει πολλούς συνανθρώπους μου να λένε ότι το facebook μας αποξενώνει, μας κάνει να αποβλακωνόμαστε μπροστά από μία οθόνη και άλλα τέτοια που απέχουν πολύ από την πραγματικότητα. Νομίζω ότι το facebook είναι απλά ένας ακόμα τρόπος επικοινωνίας και όχι υποκατάστατο των κοινωνικών μας σχέσεων. Όπως κάποτε ήταν το τηλέφωνο, μετά το κινητό, μετά το IRC, μετά το MSN, κτλ κτλ. Και θα μιλήσω κρίνοντας από τις προσωπικές μου εμπειρίες..

Σάββατο βράδυ, έχω γυρίσει από εκδρομή σε κοντινή παραλία και αποφασίζω να κάτσω στον υπολογιστή μιας και δεν είχα δυνάμεις να πάω ούτε μέχρι την κουζίνα, πόσο μάλλον να βγω από το σπίτι. Κλασσικά, το “καλύτερο” site για να περάσει η ώρα είναι το facebook. Το ανοίγω, κοιτάω τα νέα, βλέπω τι κάνουν οι φίλοι μου και ανοίγω και το chat. For the record, έχω 451 φίλους. Στο chat ήταν μόλις 9 άτομα online και κάποια από αυτά ήταν σε idle κατάσταση. Δηλαδή το 2% από τους φίλους μου είχαν ανοιχτό το facebook. Βέβαια, θα μου πείτε ότι κάποιος μπορεί να ήταν offline. Δεκτό. Μόνο που το τελευταίο post στο news feed μου έγραφε “45 minutes ago”. Και ήταν 11 το βράδυ. Πολύ μικρό ποσοστό για ένα site που υποτίθεται ότι δεν μας αφήνει να κοινωνικοποιηθούμε και έχει αντικαταστήσει τις αληθινές ανθρώπινες σχέσεις.

Πάμε τώρα σε ένα άλλο παράδειγμα.. Έχουμε κανονίσει με τους φίλους μου να βγούμε και περιμένω τηλεφώνημα για να μάθω τις λεπτομέρειες, που, ποιοι και τι ώρα.. Βέβαια, το κινητό, για κάποιον ανεξήγητο λόγο, το έχω στο αθόρυβο και ο θόρυβος που κάνει η δόνηση δεν είναι αρκετά δυνατός να για να ξεπεράσει τα ηχεία του υπολογιστή.. Υπό άλλες συνθήκες, οι άλλοι θα έβγαιναν και εγώ -στην καλύτερη περίπτωση- θα αργούσα να ενημερωθώ ή θα καθόμουν σπίτι μου. Αλλά μέσω του facebook chat ενημερώθηκα άμεσα.

Είναι 2 απλά παραδείγματα, τίποτα το super wow και σίγουρα δεν είναι κάποια επίσημη έρευνα τα παραπάνω. Αλλά, για μένα τουλάχιστον, δείχνουν μία τάση. Το facebook δεν αποξενώνει. Υπό συνθήκες μάλιστα, θα μπορούσε να μας φέρει πιο κοντά. Αρκεί να το αντιμετωπίζουμε ως αυτό που είναι, όχι ως κάτι που φανταζόμαστε ότι είναι ή ως κάτι “κακό” που σκοπό έχει να μάθει τα πάντα για μας..

[photo via]

Written by dkalo

July 21, 2010 at 20:06

Posted in Internet, People

Tagged with ,

4 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. στο facebook μου αρέσει επίσης το ότι επιτρέπει να κρατάς επαφή με ανθρώπους που διαφορετικα θα έχανες.

    συμφωνώ πάντως στη βασική σου τοποθέτηση-είναι εργαλείο και ο καθένας το χρησιμοποιεί όπως θέλει και ορίζει

    LeLon

    July 21, 2010 at 20:15

  2. Για τους άλλους που φοβούνται να μιλήσουν σε μια γκόμενα in real life αλλά στο FB το παίζουν μ@μ@δες τι έχεις να πεις;

    Γιάννης

    July 21, 2010 at 20:22

  3. Δεν έχω να πω κάτι συγκεκριμένο. Είναι θέμα πως διαχειρίζεται ο καθένας τα κανάλια επικοινωνίας που έχει..

    dkalo

    July 21, 2010 at 20:35

  4. και επιπλέον εγω μαθαίνω πράγματα για το ξαδερφάκι μου που ειναι μακριά και δεν το βλέπω συχνά (φέιλ!)🙂
    Α.

    Αμαλία

    July 21, 2010 at 21:56


Leave a Reply

