dkalo's blog

Grow up & open your minds. It’s social media time.

with one comment

Τις τελευταίες μέρες έχω συναντηθεί με ανθρώπους που δεν έχουν καμία ιδέα για το τι είναι τα social media και πώς δουλεύουν. Αδυνατούν να συνειδητοποιήσουν ότι πλέον έχουμε ξεπεράσει την εποχή που όλα περιστρέφονταν γύρω από τις εταιρίες και το κέρδος. Έχει έρθει η ώρα να πατήσουν όλοι αυτοί το reset και να ξεχάσουν όσα ήξεραν. Ή τουλάχιστον να καταλάβουν ότι πλέον όλα περιστρέφονται γύρω από τον χρήστη.

Τα κανάλια επικοινωνίας με τον χρήστη πλέον έχουν πολλαπλασιαστεί. Κάποτε ήταν μόνο το ραδιόφωνο. Μετά ήρθε και η τηλεόραση. Πλέον το Internet ήρθε και είναι έτοιμο να κυριεύσει την επικοινωνία μεταξύ των διαφόρων brands και των χρηστών. Η εποχή που ζούμε κρύβει κάτι που δεν το έχουν καταλάβει πολλοί. Από την παθητική επικοινωνία των διαφημίσεων που οι χρήστες του μέσου -θέλοντας και μη- έβλεπαν την διαφήμιση στην τηλεόραση τους, έχουμε φτάσει στην εποχή που οι χρήστες επιλέγουν μόνοι τους να δουν -έμμεσες ή άμεσες- διαφημίσεις για τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν απλά πατώντας το Like στο facebook, το Follow στο twitter ή το subscribe στο YouTube.

Αντίστοιχα, έχουν πλέον και πολύ περισσότερη δύναμη καθώς όλοι μπορούν να εκφράσουν την άποψη τους. Δίκοπο μαχαίρι. Αν η άποψη τους είναι καλή, τόσο πιο κερδισμένο είναι το brand. Αν η άποψη τους είναι κακή, το brand βγαίνει χαμένο. Και όλοι ξέρουμε ότι τις κακές μας εμπειρίες είναι πολύ πιο σύνηθες να τις δημοσιοποιούμε από τις καλές. Γιατί “πρέπει κάπου να πω τον πόνο μου”.

Και για να γυρίσω στα social media, ένα κανάλι στο YouTube που φαίνεται απεριποίητο, ένα facebook fan page χωρίς updates, ένα twitter account χωρίς νέα, είναι λόγοι για μην ασχοληθώ -προσωπικά- παραπάνω με ένα οποιοδήποτε brand. Είμαστε στην εποχή που η πληροφορία έρχεται σε εμάς μέσα από τα κανάλια που επιλέγουμε, είτε αυτά λέγονται social media, είτε rss είτε οποιαδήποτε μορφή syndication. Αξία έχει το network μας και όχι το μέσο που μας μεταφέρει τις πληροφορίες.

Push notifications. Ένα μεγάλο κεφάλαιο που είναι ακριβώς σε αυτή την κατεύθυνση. Άμεση ενημέρωση για τα πράγματα που μας ενδιαφέρουν που έρχεται *μόνη* της σε μας. Εμείς αρκεί να κοιτάξουμε το κινητό μας. Δεν κατέχουμε πλέον την πληροφορία. Δεν είναι δική μας και δεν κάνουμε χάρη στους χρήστες όταν τους ενημερώνουμε. Οι πληροφορίες πρέπει να διαχέονται προς όλες τις κατευθύνσεις και όσο το δυνατόν γρηγορότερα.

Και αυτό πρέπει να το καταλάβουν όλες οι “παλαιομοδίτικες” εταιρίες που νομίζουν ότι κατέχουν την απόλυτη αλήθεια και πως το προϊόν τους είναι κάτι που πρέπει να μένει πίσω από κλειστές πόρτες..

[photo via]

Written by dkalo

October 1, 2010 at 17:46

Posted in Social Media

One Response

Subscribe to comments with RSS.

  1. […] This post was mentioned on Twitter by Κοnstantina Zoehrer, D. Kalogeropoulos. D. Kalogeropoulos said: New blog post: Grow up & open your minds. It's social media time. [ http://bit.ly/bS7AXa ] For God's sake.. […]


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: