dkalo's blog

Social Media Conference 2011.

with 40 comments

Εχθές βρέθηκα στο συνεδριακό κέντρο Δαΐς για να παρακολουθήσω το Social Media Conference που διοργάνωνε η Boussias Conferences. Προτού μιλήσω για τους ομιλητές, γι αυτά που είπαν και το τι αποκόμισα από το συνέδριο, θέλω να αναφερθώ στην διοργάνωση.

Η επικοινωνία του event στο twitter είχε βασικά λάθη. Αρχικά, γιατί υπήρξε ξεχωριστό twitter account που δημιουργήθηκε για το συνέδριο? Γιατί δεν χρησιμοποιήθηκε το υπάρχον account που έχει χρησιμοποιηθεί και σε άλλα events? Στόχος είναι να φτάσει σε περισσότερους αποδέκτες το μήνυμα, γιατί να πρέπει το καινούριο account να αποκτήσει followers? Ακόμα, δεν μου άρεσε ότι κάποιες φορές στην σκηνή εμφανιζόντουσαν tweets μόνο από συγκεκριμένα άτομα (αν κατάλαβα καλά, ήταν οι ομιλητές μόνο) και όχι από ολόκληρο το #hashtag του συνεδρίου.

Ας δούμε όμως και αυτά που έχουν πραγματική σημασία: τους ομιλητές. Αρχικά θα μιλήσω για τους ξένους ομιλητές που, πραγματικά, έκαναν ό,τι μπορούσαν και προσπάθησαν να μεταφέρουν ένα μέρος από τις γνώσεις τους. Ο Ciaran Norris, είπε βασικά πράγματα σχετικά με τα social media που, απ’ ότι κατάλαβα, ήταν αυτά που ήθελε να ακούσει το κοινό. Μίλησε για τον τρόπο που αλλάζει το Internet και για τις αλλαγές που οφείλονται στα social media.

Ο Leo Rayman της DDB UK μίλησε για το πόσο ευέλικτοι πρέπει να είναι οι διαφημιστές που χειρίζονται τα social media, για τον οpen-minded τρόπο σκέψης που πρέπει να έχουν όσοι δουλεύουν σε μία εταιρία και να μην περιορίζονται από το υλικό που έχουν στα χέρια τους. [Η παρουσίαση του]

Ο Mads Holmen της GoViral (πρόσφατα η AOL αγόρασε την GoViral για περίπου 100 εκ. δολάρια) αναφέρθηκε στο online video και τον τρόπο που αλλάζει η αγορά του video παγκοσμίως. Πλέον βρισκόμαστε στην εποχή του interactive video που έχει δημιουργηθεί από επαγγελματίες. Τα στατιστικά το αποδεικνύουν αυτό καθώς μόλις το 20% των top videos στο YouTube έχουν δημιουργηθεί από απλούς χρήστες. Ακόμα, τόνισε ότι πλέον δεν είναι στόχος το ένα καλό viral video αλλά το καθημερινό content που πρέπει να παράγετε. Είμαστε στην εποχή του 24/7/365..

Οι Έλληνες ομιλητές ήταν των άκρων. Δηλαδή κάποιοι με εντυπωσίασαν ευχάριστα ενώ κάποιοι ήταν απλά τραγικοί. Αρχικά, ο Γιώργος Βαρέλογλου μας είπε “20 πράγματα που δεν ξέρουμε για τα social media”. Όπως ήταν λογικό, αναφέρθηκε σε στατιστικά, κυρίως, γύρω από το facebook αλλά ανέφερε και το YouTube, το LinkedIn και το Slideshare. Είπε όμως κάτι ιδιαίτερα σημαντικό και απλό, αν και πολλοί εκεί έξω θα διαφωνούσαν: Επειδή ξέρω τα εργαλεία, δεν σημαίνει ότι μπορώ να φτιάξω και μία campaign για την επιχείρηση σας. [Η παρουσίαση του εδώ]

Ο Πέτρος Κωνσταντινίδης, της Mindshare, έκανε ανάγνωση της παρουσίασης του. Που σίγουρα του την είχε φτιάξει κάποιος άλλος και ίσως να την έβλεπε για πρώτη φορά πάνω στην σκηνή του SMC 2011. Πραγματικά απογοητευτικός.

Ο Γιώργος Χατζόπουλος της Rascal είπε.. ψέμματα. Μίλησε για interest graph. Ναι, είναι ένα hot topic και συζητιέται πάρα πολύ, αλλά όχι, καμία διαφημιστική εταιρία δεν μπορεί να ανακαλύψει το interest graph που υπάρχει γύρω από έναν χρήστη. Αυτά τα δεδομένα τα έχει το facebook με τα likes, τα έχει η google με τα searches, τα έχουν τα social magazines που ο χρήστης βαθμολογεί τα άρθρα, αλλά σίγουρα όχι οι διαφημιστικές. Πίσω από τα social magazines υπάρχουν ομάδες που δουλεύουν στην εξόρυξη δεδομένων, στο pattern recognition, σε recommendations engines. Πίσω από την (οποιαδήποτε) Rascal, υπάρχουν τέτοια άτομα? Ακόμα και αν υπάρχουν, που βρίσκουν οι διαφημιστικές εταιρίες τα πρωτογενή δεδομένα για να δουλέψουν πάνω σε αυτά? [Η παρουσίαση του]

Ο Στέφανος Καράγκος, ιδρυτής της Xplain, μίλησε για Social Media ROI. Είπε ότι πρέπει να μετρώνται οι επιτυχίες, και οι αποτυχίες, των social media. Βέβαια, δεν μας εξήγησε πώς μπορείς να μετρήσεις την επιτυχία ή την αποτυχία μίας καμπάνιας social media. Δεν υπάρχει άμεσο conversion ενώ το Word of Mouth δεν μπορεί να μετρηθεί. Ο μόνος τρόπος είναι να συγκρίνουμε δεδομένα από διάφορους δείκτες, αλλά πώς μπορούμε να ξέρουμε ότι για το οποιοδήποτε spike ευθύνονται αποκλειστικά τα social media? Πώς μπορούμε να μετρήσουμε το ROI ενός ικανοποιημένου πελάτη που τον εξυπηρετήσαμε μέσω Facebook? [Η παρουσίαση του]

Ο Πάνος Σαμπράκος, της OgilvyOne, μίλησε για την επιτυχία της καμπάνιας της Lacta. Η ιστορία είναι λίγο – πολύ γνωστή και ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα ως case study. Όμως, δεν μου άρεσε που δεν τονίστηκε ότι ήταν μία διαφημιστική ενέργεια που έτρεξε και στην τηλεόραση σε συνεργασία με το MTV ενώ το κόστος της ήταν σίγουρα πολύ υψηλότερο από το κόστος μίας τυπικής social media campaign. Πέρα από αυτό όμως, ο Π. Σαμπράκος απέδειξε ότι η επιτυχία της καμπάνιας οφείλεται (και) στο γεγονός ότι άκουσαν τι λένε οι χρήστες για την Lacta και έχτισαν πάνω σε αυτά τα δεδομένα. Αρχίζουν όλοι σιγά σιγά να καταλαβαίνουν την δύναμη των χρηστών και το γεγονός ότι πλέον βρίσκονται αυτοί στο επίκεντρο και όχι το brand ή/και το προϊόν. [Η παρουσίαση του]

Αυτός που σίγουρα έκλεψε την παράσταση εχθές ήταν ο Eric Parks. Ο Head of Digital Interactive της Leo Burnett είπε κάτι που στο εξωτερικό θα ήταν αυτονόητο: Added Value. Προέτρεψε τους πάντες να θέλουν κάτι βαθύτερο από τα social media και όχι μία απλή, επιδερμική, επαφή. Έδειξε δύο case studies και απέδειξε ότι ακόμα και non web friendly brands, μπορούν να δημιουργήσουν κάτι το εντυπωσιακό και αξιομνημόνευτο στα διάφορα social networks. Μακάρι όλες οι διαφημιστικές να ήταν έτσι. Thumbs up Eric.

Για το τέλος, άφησα την Ελένη Γιαννακάκη της Hill & Knowlton. Μίλησε για ‘blogger relations’. Όντας blogger, πραγματικά ανατρίχιασα με αυτά που άκουσα. Θεωρούσε τους bloggers κάτι σαν ‘αγέλη λύκων’ που πρέπει κάποιος να διεισδύσει. Ανέφερε μάλιστα, εις διπλούν, ότι κάποιος από την Hill & Knowlton δημιουργεί ένα blog για να μπορέσει να μπει στην ομάδα των bloggers. Πραγματικά αστεία και τραγικά πράγματα. [Η παρουσίαση της]

Οι bloggers είναι άνθρωποι που γράφουν ό,τι γουστάρουν, όπως γουστάρουν και όποτε το γουστάρουν. Δεν κάνουν PR, δεν γλύφονται, δεν είναι δημοσιογράφοι. Γράφουν την γνώμη τους. Το σωστό ‘bloggers relations’ επιβάλει το να έρθεις κοντά με τον blogger, να δεις τι τον ενδιαφέρει, να του προσφέρεις κάτι διαφορετικό και να ακούσεις την γνώμη του, είτε σου αρέσει, είτε όχι. Οτιδήποτε άλλο υπόγειο είναι αντίθετο στις αρχές των bloggers. (Μην κοιτάτε που στην Ελλάδα υπάρχουν πολλοί, δήθεν, bloggers που αναδημοσιεύουν δελτία τύπου και γράφουν αυτά που θέλουν να ακούσουν οι εταιρίες. Αυτό είναι όμως θέμα για άλλο blog post.)

Θα ήθελα πολύ να μάθω τον λόγο που δεν μίλησε κανένας blogger στο συνέδριο. Γιατί δεν ακούστηκε η άλλη πλευρά?

Κλείνοντας αυτό το, τεράστιο, post θα ήθελα να πω τι αποκόμισα από το SMC 2011.

  • Ένιωσα λες και έπρεπε να ακούσω όλες τις εταιρίες – sponsors να μου εξηγούν τι είναι social media, και να προσπαθούν να με πείσουν να γίνω πελάτης τους.
  • Απόρησα πώς είναι δυνατόν οι περισσότεροι ομιλητές να έχουν το θράσος να ανέβουν στην σκηνή ενός social media conference χωρίς να γνωρίζουν πώς πραγματικά λειτουργούν τα social media. Εγώ θα ντρεπόμουν στην θέση τους.
  • Ακόμα, σε συζήτηση που είχα με άνθρωπο της παραγωγής, μου είπε ότι αναγκάστηκαν να αφήσουν τις εταιρίες να ανέβουν στην σκηνή αφού “πληρώνω, δεν θα με αφήσεις να μιλήσω?”. Πραγματικά, δεν θα είχα πρόβλημα να μιλήσουν άνθρωποι από τις εταιρίες, αρκεί να γνώριζαν τον χώρο των social media.

Εν κατακλείδι, πιστεύω ότι ήταν ιδιαίτερα χρήσιμο το συνέδριο για μένα. Συνειδητοποίησα τα χάλια της Ελληνικής αγοράς και κατάλαβα ότι είναι πολύ λίγοι αυτοί που πραγματικά αξίζουν στον χώρο. Αν θα ξαναπήγαινα? Με πρόσκληση ίσως, επί πληρωμή για κανέναν λόγο. Αν είχα δώσει τα 275€, θα χτυπούσα το κεφάλι μου στον τοίχο.

Υ.Γ. #1 Κάποιοι ομιλητές δεν αναφέρθηκαν. Αυτό έγινε γιατί δεν μου προκάλεσαν ιδιαίτερη εντύπωση αυτά που είπαν.

Υ.Γ. #2 Στο συνέδριο ήμουν καλεσμένος από τον Co-Founder & CEO του buldoza.gr, Παναγιώτη Γκεζερλή. Προσωπικά μου άρεσε η ομιλία του και ο τρόπος που μίλησε για τα social media, είναι κάτι απλό και ανθρώπινο. Τα λάθη είναι part of the game, το θέμα είναι πώς προσπαθείς να τα διορθώσεις. Εξάλλου, social media δεν είναι μόνο ads, είναι και customer relations.. [Η παρουσίαση του]

[photo via]

Written by dkalo

March 23, 2011 at 12:40

40 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. can you provide more info about eric parks slides ?

    pany

    March 23, 2011 at 12:46

    • I ll try to find his presentation.

      dkalo

      March 23, 2011 at 12:56

      • Δεν ήμουν -και γιατί να είμαι- στο conference, αλλά ένιωσα με την παρουσίαση σου ότι βρέθηκα εκεί.

        Για κάποιους απο τους ομιλητές το περίμενα οτι κάπως έτσι θα είναι *κακία*

        ΜΠΡΑΒΟ για το post!!!

        dealsend

        March 23, 2011 at 13:29

  2. +1

    nmpardakis

    March 23, 2011 at 13:20

  3. Πραγματικά θα ήταν υπέροχο να μπορούσαμε να δούμε την παρουσίαση του Eric Parks.

    Επίσης συγχαρητήρια για τον τρόπο και τις αλήθειες που έγραψες. Το συμπέρασμα είναι ότι ήταν ένα σχετικά antisocial συνέδριο με θέμα τα social media. Ίσως εκτός από τους ομιλητές και οι ίδιοι οι διοργανωτές να μην γνωρίζουν πώς πραγματικά λειτουργούν τα social media.

    Το πρόβλημα ξεκινάει και από το γεγονός ότι δεν υπάρχει από την αρχή μια πιο καλή προετοιμασία της θεματολογίας ενός συνεδρίου δηλαδή οι παρουσιάσεις να είναι πιο δουλεμένες. Συνήθως αυτοί που πάντα μιλούν από τοπικό επίπεδο είναι πάντα οι χορηγοί. Άρα η ατζέντα κατά ένα μεγάλο ποσοστό μιας εκδήλωσης καθορίζεται από ποιους τελικά θα κλείσουν διαφήμιση.

    Κατά την γνώμη μου το θέμα ενός συνεδρίου πρέπει να είναι πιο μονοδιάστατο και πιο συγκεκριμένο και οι παρουσιάσεις θα πρέπει να καλυπτουν και να αναδεικνύουν περισσότερες πλευρές του θέματος Για μένα το εισιτήριο δεν ηταν απλά ακριβό ήταν εξωφρενικό ακόμη και στο εξωτερικό σε μεγάλα events το κοστος είναι κατά πολύ μικρότερο. Και το κόστος φαίνεται ακόμη πιο δυσθεώρητο αν το συνδυάσεις με το τι πραγματικά αποκόμισε κάποιος από το συνέδριο.

    Σίγουρα τα πράγματα στην αγορά δεν είναι και τα καλύτερα, πόσες αξιόλογες δουλειές υπάρχουν για να γίνουν αξιόλογα και χρήσιμα case studies. Είναι τελικά έτοιμες οι διαφημιστικές παρά τις προσπάθειες που κάνουν να τα καταφέρουν και σε αυτόν τον τομέα;

    Υπάρχει τελικά χώρος για εξειδικευμένους και υψηλά καταρτισμένους συνεργάτες σε αυτήν την τραυματισμένη και χρόνια προβληματική αγορά γενικότερα και της επικοινωνίας; Αντέχει η αγορά να τους αξιοποιήσει ουσιαστικά αλλά και να τους αμείβει αντίστοιχα;

    The Optimizer

    March 23, 2011 at 13:33

  4. +1

    chaca-khan

    March 23, 2011 at 13:35

  5. Μηπως υπάρχει στο youtube καμια ομιλία ?
    Τουλάχιστον να δουμε τον Eric ! Είχα μιλησει καποια στιγμη μαζι του ! Great guy !

    pany

    March 23, 2011 at 13:52

  6. /σχετικά με το τι εμφανιζόταν/
    http://publicwall.boussiasconferences.gr

    αφορούσε μόνο τα favorites του λογαριασμού τους, όπως φαίνεται εδώ. https://twitter.com/smc11_ath/favorites. Το λες και λογοκρισία.

    diakoptis

    March 23, 2011 at 13:54

  7. Στο Twitter εγραψαν την επόμενη εβδομάδα η παρουσία ση του Eric … μα είναι δυνατόν ? μια εβδομάδα

    pany

    March 23, 2011 at 13:55

    • Ρώτησα τον Eric στο Twitter για το αν θα ανεβάσει αυτός την παρουσίαση του και περιμένω απάντηση του.🙂

      Στο YouTube δεν νομίζω να βγει κάτι, τουλάχιστον άμεσα.

      dkalo

      March 23, 2011 at 13:59

  8. Tnx fοr the post!!! Aπ’ ότι κατάλαβα γλίτωσα 300 ευρώ, γιατί το σκεφτόμουνα😀

    logothetis

    March 23, 2011 at 15:31

  9. αν και δεν ήμουν στο συγκεκριμένο συνέδριο έχω παρευρεθεί σε αντίστοιχα και δεν μου κάνουν καθόλου εντύπωση αυτά που γράφεις. τα social media όσο και να τα γνωρίζουμε και να τα πουλάμε στους πελάτες ως μέσο (μιλάω και σαν heavy user αλλά και από την πλευρά του διαφημιστή) παραμένουν the land of nowhere. δεν είναι μετρήσιμα και απαιτούν ένα common sense και understanding που δεν το έχουν όλοι.
    σόρρυ για τα ελληνο-αγγλικά αλλά έτσι μου βγήκε!

    MS_blogga

    March 23, 2011 at 16:27

  10. Πολύ ωραία η τοποθέτηση σου γενικά και τα σχόλια για τις παρουσιάσεις (in line και με το βαρόμετρο του twitter, εκείνες τις στιγμές). Δυστυχώς δεν είδα την παρουσίαση του buldoza.gr (τόσο κακός προγραμματισμός των οργανωτών σε σχέση με τον χρόνο), και αυτό που ήθελα να σχολιάσω είναι ότι είδαμε μόνο (για ευνόητους λόγους)case studies brands που επενδύουν μεγάλα budgets. Θα ήταν χρήσιμο να ακούγαμε και πιο down-to-earth περιπτώσεις. Τέλος, ναι ο ERic Parks έκλεψε την παράσταση, αλλά θα ήθελα μια εταιρία σαν την Leo να μου εξηγήσει πως περνάνε οι αξίες του ΟΠΑΠ μέσα απο το Mathe Click #question.
    Επίσης, θα ήταν χρήσιμο όλες οι παρουσίασεις να έδεναν και να έβγαζαν ένα μήνυμα προς τα έξω, #fail! Ο καθένας το τραγούδι του.
    Α ναι, και το κόστος εξαιρετικά υψηλό.

    Nafsi_K

    March 23, 2011 at 16:27

  11. αν και δεν ήρθα σε αυτό το συνέδριο έχω πάει σε άλλα αντίστοιχα και πάνω κάτω ότι συμβαίνει το περιγράφεις μια χαρά και εδώ.
    γενικά υπάρχει μια νοοτροπία στην ελληνική αγορά ότι πουλάμε social media η οποία έχει γίνει ψωμοτύρι που μέχρι να καταλάβουν τι πουλάνε πέρασε και δεν ακούμπησε.
    για εμένα είναι απογοητευτικό και μιλάω αρχικά σαν heavy user (blogger, twitter κλπ) τα οποία και θεωρώ αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας μου αλλά και από τη μεριά των διαφημιστικών.

    πρέπει να καταλάβουμε ότι τα social media απαιτούν common sense, όρεξη για πραγματική συζήτηση (δεν αντέχω να δω άλλη μια facebook page φάντασμα).

    αυτά και σόρρυ για τα ελληνικό-αγγλικά αλλά έτσι μου βγήκε.

    επίσης το κόστος όντως στον ουρανό.

    Thalia

    March 23, 2011 at 16:33

  12. Μπορει καποιος να περιγραψει τι εδειξε αυτος ο περιβόητος Parks εκπροσοπωντας αυτή την LB η οποία σε πολύ κόσμο δεν είναι και η αγαπημένη ?

    nik

    March 23, 2011 at 16:39

  13. ο Parks λοιπον τι παρουσίασε ? καποια ερευνα για την Εθνικη για το deixtous ή για κάτι άλλο ? στατιστικα social media ? τι ακριβως ? ετσι για να καταλαβουμε γιατι αναδειχτηκε με τοσα σχόλια ?
    ευχαριστω

    nik

    March 23, 2011 at 16:42

  14. Μίλησε γενικότερα για το added value και για τις βαθύτερες εμπειρίες που πρέπει να αποκομίζει ο χρήστης από τα social media. Αναφέρθηκε και σε 2 case studies, το deixtous της Εθνικής και το matheclick του ΟΠΑΠ.

    dkalo

    March 23, 2011 at 16:52

  15. Xmmmm λοιπόν δηλαδη με τον πακτωλο της εθνικής για διαφήμιση τα είπε καλά ? Μα ο καθε ενας δεν θα τα ελεγε μια χαρα αν ρεει τοσο χρημα απο τον μονο οργανισμο που εχει χρημα για διαφημιση ? Καλα καταλάβαμε Μ…… στον κυβο

    kostakis

    March 23, 2011 at 17:10

    • 1. Οι διαφημιστικές και άλλες επικοινωνιακές δράσεις πληρώνονται, δεν γίνονται για τη ψυχή της μάνας μας / σας. Αυτό που αξιολογείται είναι η ίδια η ενέργεια. Το deixtous.gr έχει λιτό στήσιμο και προφανώς ως υλοποίηση δεν κοστίζει μια περιουσία…Eπίσης, πες το CRM, πες το CSR, αφήνει πίσω του κοινωνικό προϊόν.
      2. Το αν είσαι καλός ρήτορας και παρουσιαστής ελάχιστα έχει να κάνει με το πόσα λεφτά διαθέτει ο πελάτης. Πάρτε για παράδειγμα τα παιδιά της “πολυεθνικής” Millward Brown που σκότωσαν κυριολεκτικά το προϊόν που ήθελαν να πουλήσουν…

      Jazzismus

      March 23, 2011 at 17:47

    • Αυτά που είπε πριν αναφερθεί στα case studies είχαν ενδιαφέρον. Ήταν ίσως ο μόνος που μίλησε για added value στα social media.

      Τα λεφτά δεν λένε κάτι από μόνα τους, σημασία έχει πώς τα διαχειρίζεται κανένας και τι αποτέλεσμα φέρνει η οποιαδήποτε ενέργεια.

      dkalo

      March 23, 2011 at 21:11

  16. Μια διευκρίνιση σχετικά με την παρουσίαση μου για το Interest Graph.
    Δεν αφορούσε την χρήση αυτήν την στιγμή από τον διαφημιστικό κλπ. χώρο (η οποία όντως δεν γίνεται ακόμα) αλλά το γεγονός ότι σταδιακά μετακινούμαστε σε μια περίοδο όπου το social graph μας επεκτείνεται τόσο πολύ ώστε ένα μεγάλο ποσοστό πληροφορίας “περνάει” κάτω από τη μύτη μας χωρίς να του δίνουμε σημασία ή απλώς δεν φτάνει σε εμάς, ενώ την ίδια στιγμή βομβαρδιζόμαστε με περιεχόμενο το οποίο προέρχεται από το social graph μας αλλά λίγο μας αφορά.
    Η χρήση του interest graph έρχεται να δώσει μια λύση σε αυτό το πρόβλημα, παντρεύοντας το περιεχόμενο το οποίο φτάνει σε εμάς με τα “πραγματικά” ενδιαφέροντα μας…
    Οι εταιρείες επικοινωνίας θα πρέπει κατά συνέπεια στο εγγύς μέλλον να σχεδιάζουν με τέτοιο τρόπο της ενέργειες τους ώστε τα μήνυμα τους να μην χάνονται αλλά εκμεταλλευόμενοι αυτήν την “ευφυία” του συστήματος να φτάνουν στους σωστούς παραλήπτες, οι οποίοι πραγματικά μπορεί να ενδιαφέρονται για το συγκεκριμένο προϊόν ή υπηρεσία.
    Επιπλέον θεωρώ ότι καθώς τα social media θα αρχίζουν να χτίζουν πάνω στο interest graph, θα παρουσιάσουν και σχετικά εργαλεία προκειμένου να μπορείς να επικοινωνείς συγκεκριμένα μηνύματα με βάση interest groups, όπως τώρα κάνουν με δημογραφικά ή αλλά στοιχεία.
    Ενώ στο facebook εάν ένας σημαντικό αριθμός φίλων μου κάνει like σε ένα συγκεκριμένο π.χ. άρθρο, τότε είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα περάσει στο feed μου και θα το προσέξω (άσχετα αν πραγματικά με ενδιαφέρει ή όχι) σε ένα social magazine όπως το zite θεωρητικά κάτι τέτοιο δεν θα γίνει (τουλάχιστον εφόσον έχω χρησιμοποιήσει αρκετά την εφαρμογή και έχει αρκετά στοιχεία για να συμπεράνει τις προτιμήσεις μου).
    Μπορείτε να δείτε την παρουσίαση στο http://www.slideshare.net/GeorgeDC/the-interest-graph
    thanx, GeorgeDC./

    GeorgeDC

    March 23, 2011 at 18:10

    • Το interest graph είναι κάτι που θα χρησιμοποιήσει το Facebook με τις πληροφορίες που μαζεύει από τα likes. Είναι κάτι που θα χρησιμοποιήσει το Google στο recommendation engine πάνω στο οποίο δουλεύει εδώ και πολύ καιρό. Δεν έχει πρόσβαση σε αυτό καμία τρίτη εταιρία. Το core business του Facebook είναι το interest graph, αν το ανοίξει και το κάνει διαθέσιμο σε όλους, τότε χάνει το προϊόν της και τον λόγο που μαζεύει όλα αυτά τα δεδομένα με το like button που έχει κυριεύσει το διαδίκτυο.

      Ο Mads Holmen ήταν ξεκάθαρος: every company should act like a media company. Και όσες διαφημιστικές το καταλαβαίνουν αυτό βγαίνουν κερδισμένες. Και αυτές, και οι πελάτες τους. Ο Eric Parks μίλησε στην σκηνή και εξήγησε γιατί έχουν επιτυχία οι 2 τελευταίες καμπάνιες της Leo Burnett: γιατί παράγουν addedd value. Κάνουν τον χρήστη να συμμετέχει.

      Ναι, κάποια στιγμή το Facebook θα “ανοίξει” την διαφημιστική του πλατφόρμα και θα αφήνει τους διαφημιστές να διαλέξουν patterns, αλλά αυτό είναι θέμα του Facebook και αυτών που κάνουν τον στρατηγικό σχεδιασμό μίας διαφήμισης. Δεν είναι social media.

      Social media είναι να καταλαβαίνεις ότι οι χρήστες σου είναι μονάδες και όχι μάζες. Να συνειδητοποιείς ότι ο καθένας που έχει account στο Facebook είναι ένα διαφορετικό άτομο, με απόψεις, ιδιαιτερότητες, ιδιοτροπίες, κολλήματα, ενδιαφέροντα, σκέψεις.. Η KLM το έκανε με απόλυτη επιτυχία: http://www.youtube.com/watch?v=pqHWAE8GDEk

      Ο Π. Γκεζερλής και ο Π. Βρυώνης είπαν κάτι πολύ σωστό: τα social media είναι απλά, είναι ο καθημερινός τρόπος επικοινωνίας και απαιτούν ευγένεια. Ευγένεια δεν είναι να απαντάς 3 μέρες μετά. Ευγένεια δεν είναι να αρνείσαι να δώσεις το παρόν σε μία συζήτηση που γίνεται για σένα. Ευγένεια είναι να ενδιαφέρεσαι για τους πελάτες σου και να τους σέβεσαι, να μιλάς μαζί τους και να ακούς αυτά που έχουν να σου πουν.

      Ακόμα και αν απλά σου λένε ποιο τραγούδι θα θέλανε να ακούσουν στην επόμενη διαφήμιση σου στην τηλεόραση..😉

      Εξάλλου, το interest graph και όλη η θεωρία γύρω από αυτό, είναι για τους υπάρχοντες πελάτες (κυρίως). Τις διαφημιστικές πρέπει να τις ενδιαφέρει και ο πιθανός πελάτης που δεν έχει επαφή με το προϊόν γιατί δεν το γνωρίζει. Και σε αυτή την περίπτωση, είναι απαραίτητη η χρήση και η εκμετάλλευση του social graph.

      ΥΓ. Ευχαριστώ πολύ για το link της παρουσίασης, κάνω τώρα το update και στο άρθρο.

      dkalo

      March 23, 2011 at 20:58

  17. Αντί να μιλάμε όμορφα και θεωρητικά για “blogger relations” και πως ΔΕΝ γίνονται, lets engage a little bit before performing another sales pitch to ourselves, guys! Get serious and get work done instead of selling what you never will get done. My two cents. Κάποιοι άνθρωποι κάνουν εξαιρετική δουλεία στην αγορά χωρίς πολλά μπλαμπλα, δυστυχώς είδα και άκουσα ελάχιστες εξαιρέσεις χθες.

    ThirdEye

    March 23, 2011 at 18:29

  18. Great post. Πλήρες και κατατοπιστικότατο.

    Προσωπικά δεν συμπαθώ καθόλου τέτοιου είδους conferences ( no, not the subject🙂 ) αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία.

    netfreak

    March 23, 2011 at 18:36

  19. […] τα social media (-Dear client, i ‘m sorry ). Είδα που λέτε το post του dkalo για το συνέδριο και θυμήθηκα ότι πριν όχι πολλά χρονια μετά από κάθε […]

  20. […]  Ζουμερή κάλυψη από τον Δημήτρη και τον […]

  21. Εξαιρετική ανάλυση congrats

    stakon

    March 23, 2011 at 23:47

  22. […] Mar Ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο ανακαλύψαμε σήμερα και σας προτείνουμε  ανεπιφύλακτα […]

  23. Βρήκε κανείς την παρουσίαση τοου Eric ? Επίσης μου αρεσαν πολύ και τα σχόλια του About SEO. Και νόμιζα οτι είχανε χαθεί οι bloggers τώρα τελευταία !!

    pany

    March 24, 2011 at 09:13

  24. […] λογοκρίνανε, ή να διαβάσετε το πολύ καλό post του Δημήτρη Καλογερόπουλου. http://www.socialmediaconference.gr/default.asp?pid=4&la=1 Κατηγορίες: Greek […]

  25. Ο επίλογος του άρθρου είναι λες και ξαναζώ αυτά που πέρασα σε ανάλογα συνέδρια (π.χ. για το Cloud Computing, CRM) στο Λονδίνο, σχεδόν μηδενική αξία από τις παρουσιάσεις, μας είπαν πράγματα που ήδη γνωρίζαμε, μας τα ξανα-είπαν οι επόμενοι ομιλητές, και τελικά το μόνο που μάθαμε είναι πόσο καλή δουλειά κάνουν οι σπόνσορες του “συνεδρίου”. Για PR δε λέω, θα ήταν ιδανική ευκαιρία για κάποιους που δεν κατοικούν Αθήνα… Ευχαριστώ για την ενημέρωση, ωραία ανάρτηση και ειλικρινής.

    pkioupakis

    March 24, 2011 at 10:41

  26. Θα ήθελα να ξεκαθαρίσω κάτι σχετικά με την παρουσίασή μου για τα “blogger relations”. Αρχικά να ζητήσω συγγνώμη για την «ανατριχίλα» που προκάλεσα, ωστόσο δεν είχα ως σκοπό μου να παρουσιάσω τους bloggers σαν αγέλη, στόχος μου ήταν να μυήσω κόσμο που είναι στον χώρο αλλά δεν έχει έρθει σε επαφή με κάποιο blog (ω ναι, υπάρχουν πολλοί τέτοιοι άνθρωποι) με τη φύση αυτού του εργαλείου. Αν θυμάσαι, στην αρχή της παρουσίασης διευκρίνισα ότι blog μπορεί να διατηρεί κάθε άνθρωπος «σαν κι εσάς και σαν και μένα» οπότε σίγουρα δεν υπάρχει κανένας διαχωρισμός. Επίσης, είπα πολλάκις μες στην παρουσίαση ότι οι bloggers ΔΕΝ είναι δημοσιογράφοι – το ίδιο που λες κι εσύ στην κριτική σου. Γράφουν όποτε και για ό,τι θέλουν και μόνο για ό,τι τους ενδιαφέρει πραγματικά. Πραγματικά νομίζω ότι έχουμε ακριβώς την ίδια άποψη και μου κάνουν εντύπωση τα σχόλιά σου. Το μόνο διαφορετικό στο πώς βλέπουμε τα πράγματα είναι το ότι εμείς ως άνθρωποι των δημοσίων σχέσεων πρέπει να κατανοήσουμε τη φύση αυτού του εργαλείου και τις δυνατότητες που προσφέρει σε όλους εμάς ως μέσο έκφρασης. Η παρουσίασή μου είναι στην διάθεσή σου ανά πάσα στιγμή και θεωρώ πολύ εποικοδομητικό τον διάλογο που πραγματοποιείται μέσα από το blog σου.

    EleniG

    March 24, 2011 at 12:54

    • Οι bloggers παρουσιάστηκαν, ή τουλάχιστον έτσι κατάλαβα εγώ, ως μία ομάδα ανθρώπων που πρέπει να τους χειριστεί κανείς με υπόγειους τρόπους. Δηλαδή, σε άκουσα να λες ότι κάποιος από την ομάδα σας δημιουργεί ένα blog και προσπαθεί να διεισδύσει στους κύκλους των bloggers. Και εδώ υπάρχει η μεγαλύτερη διαφορά στις απόψεις μας.

      Εγώ, ως blogger, θέλω να έρθει ο άνθρωπος από την διαφημιστική – PR εταιρία και να μου πει ξεκάθαρα τι έχει να προσφέρει σε μένα και στους αναγνώστες μου. Θα δώσω ένα παράδειγμα για να είμαι πιο σαφής:

      Πρόσφατα, PR εταιρία επικοινώνησε μαζί μου και μου είπε: στις ΧΧ του μήνα, γίνεται αυτό το event. Θα παρουσιαστεί αυτό και εκείνο. Αν θες, μπορείς να έρθεις, να δεις αυτά που έχουμε να παρουσιάσουν και, αν κρίνεις εσύ, ότι μπορείς να γράψεις κάτι για το κοινό σου, then do it. Αλλιώς “καλή καρδιά”.

      Εν τέλει πήγα στην παρουσίαση, είδα ό,τι είδα και επειδή δεν ενδιέφερε το κοινό μου αυτό που είδα, δεν έγραψα τίποτα. Μία εβδομάδα αργότερα, με κάλεσε η ίδια PR εταιρία σε άλλο event, που το βρήκα πιο ενδιαφέρον για εμένα και τους αναγνώστες του blog και έγραψα ένα σχετικό κείμενο.

      Φυσικά, δεν αναφέρομαι μόνο σε events. Ακόμα και ένα ξερό και βαρετό, δελτίο τύπου, μπορεί να περιέχει κάποια πληροφορία που προσωπικά να βρίσκω άξια αναφοράς.

      Σε αντίθεση με τους δημοσιογράφους, δεν καλύπτουμε όλα τα θέματα για να ενημερώσουμε τους αναγνώστες μας αλλά μόνο αυτά που μας αρέσουν και τα βρίσκουμε ενδιαφέροντα.

      Πραγματικά χαίρομαι αν έχουμε τις ίδιες απόψεις αλλά, από την παρουσίαση, κατάλαβα ότι εσείς, ως εταιρία, δεν αντιμετωπίζετε έτσι τους bloggers και προσπαθείτε να τους “χειριστείτε υπόγεια” (manipulate).

      Σχετικά με την παρουσίαση, θα ήθελα κάποιο link για να το βάλω στο post όπως υπάρχουν ήδη οι παρουσιάσεις των υπόλοιπων ομιλητών.

      dkalo

      March 24, 2011 at 13:37

  27. Πραγματικά δεν ήταν αυτή η πρόθεσή μου και λυπάμαι που το εξέλαβες έτσι. Αυτό το επιχείρημα, το ότι δηλαδή είναι καλό σε μία ομάδα PR να υπάρχει ένας blogger, ειπώθηκε γιατί «έξω απ’ το χορό πολλά τραγούδια λέγονται» και καλό θα ήταν για να μην αντιμετωπίζονται οι bloggers ως «εξωγήινοι» να κατανοήσουμε με hands on εμπειρία τη φύση του blogging. Από την άλλη, επειδή πάνω απ’ όλα μιλάμε για επικοινωνία και ανθρώπινες σχέσεις, δεν το θεωρώ σωστό να προσεγγίσω έναν άνθρωπο και να τον καλέσω σε μία εκδήλωση ας πούμε αν δεν έχω πρώτα κατανοήσει πλήρως τι τον ενδιαφέρει να γράφει στο blog του.

    Ελπίζω να είναι κατανοητή η θέση μου και να κατάλαβες ότι σκοπός δεν είναι σε καμία περίπτωση η χειραγώγηση κάποιων ανθρώπων που τυχαίνει να έχουν blogs, αλλά η κατανόηση και γνωριμία με αυτό το μέσο και τους ανθρώπους που το χρησιμοποιούν.

    Την παρουσίασή μου μπορείς να τη βρεις στο http://www.slideshare.net/elenigian/blogger-relations-in-greek.

    Thanks!
    ΕΓ

    EleniG

    March 24, 2011 at 14:23

  28. H παρουσίαση του έρικ άφαντη ?

    p

    March 24, 2011 at 15:09

  29. @ΕleniG, συγγνώμη καταρχήν για την παρέμβαση. Είδα στο slideshare την παρουσίαση σου, και μου έκανε εντύπωση το Flow Chart σελίδα 11.

    Συγχαρητήρια αν σου δουλεύει! Βέβαια…το χωριό μας είναι μικρό, προσωπικά όπου έχω αντιληφθεί τέτοιου είδους posting, δεν έχω ξαναπατήσει!🙂

    Η ερώτηση λοιπόν είναι..άντε και ‘χειραγώγησες’ τον blogger, το κοινό πως το χειραγωγείς;

    dealsend

    March 24, 2011 at 15:51

  30. Δεν έχω εύκαιρο το link αλλά διάβασε (αν δεν το έχεις ήδη) το post στο TNW για τα TNW conferences. Πως το ξεκίνησαν και πως συνεχίζουν. Το έγραψε ο Boris και ο τίτλος έχει κάτι να κάνει με Entrepreneurship + all things wrong — κάπως έτσι.

    Α, και δώστο και στα παιδιά που οργάνωσαν αυτό το conf, να μάθουν πως να το στήνουν σωστά, user-centric και όχι sponsor-centric.

    Apostolos

    March 24, 2011 at 16:58

  31. Έχοντας πάει 2 φορές στο TNW και γνωρίζοντας πολύ καλά την φιλοσοφία του Patrick & του Boris, μπορώ να πω ότι ουδεμία αντιστοιχία υπήρχε μεταξύ των 2 συνεδρίων.

    Ακόμα και οι σπόνσορες, παίρνουν πολύ περισσότερο value όταν κάνουν attach το brandname τους σε κάτι καλό + σοβαρό (βλ. TNW) παρά όταν γίνεται ένα συνέδριο μονοδιάστατο, χωρίς κάποιο ιδιαίτερο added value και που μιλάνε οι ίδιοι και οι ίδιοι κάνοντας, επί της ουσίας, ένα on stage pitch.

    dkalo

    March 24, 2011 at 17:03

  32. Μου άρεσε πολύ το post σου Δημήτρη.

    Αυτό περί “πληρώνω και θέλω να μιλήσω στο συνέδριο”, δυστυχώς ισχύει. Καταλαβαίνω και την πλευρά του διοργανωτή που το κάνει, αλλά είμαι σίγουρος ότι αν περιορίσει τις “πληρωμένες παρουσιάσεις” θα έχει προσωρινή ζημία στα έσοδα από χορηγίες, αλλά θα αυξηθούν τα έσοδα από τις συμμετοχές.

    Είναι πάντως δύσκολο και τους καταλαβαίνω.

    Ξανά, συγχαρητήρια για την ανάλυσή σου και την αμεσότητα στις απαντήσεις σου.

    Panayotis Gezerlis

    March 24, 2011 at 23:39

  33. […] εμπειρίες του από αυτό μας διηγείτε ο dkalo στο blog του. Διαβάστε τις, έχουν αρκετό […]


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: