dkalo's blog

Τι μου έμαθες 2011;

with 3 comments

2011 was a good year :)

5 και σήμερα για να τελειώσει το 2011. Δεν θα σταθώ στο πόσο δύσκολη, κακή ή οτιδήποτε άλλο ήταν αυτή η χρονιά. Καλώς ή κακώς όμως, βρισκόμαστε μέσα σε μία καταιγίδα. Δεν έχω ιδέα αν είμαστε στην αρχή ή στο τέλος της αλλά θεωρώ δεδομένο ότι κάποια στιγμή θα τελειώσει. Και τότε το μόνο που θα μείνει είναι οι αναμνήσεις και τα “μαθήματα” που θα έχει πάρει ο καθένας μας. Τα δικά μου “key learnings” για 2011 ήταν 6:

Περνάμε καλά στην προπόνηση και αυτό βγαίνει στον αγώνα – Όσοι παρακολουθείτε έστω και λίγο τα αθλητικά δρώμενα, έχετε ακούσει πολλές φορές την παραπάνω φράση. Και ναι, είναι από τα μεγαλύτερα cliché του αθλητισμού. Όμως, μία προσωπική εμπειρία μέσα στον χρόνο μου απέδειξε ότι πρόκειται ταυτόχρονα και για μία από τις μεγαλύτερες αλήθειες σε οποιαδήποτε ομαδική προσπάθεια.

Στο TEDxAthens 2011 δούλεψε μία ομάδα 40 ατόμων, για 9 μήνες, άπειρες (και ..περίεργες) ώρες και χωρίς να πληρωθεί κανένας ενώ μάλιστα κάποια από τα μέλη της ομάδας πληρώσανε για να πραγματοποιηθεί το TEDxAthens. Μία εκδήλωση διάρκειας 12 ωρών γύρω από την δημιουργική ανατροπή μιας και το θέμα της φέτος ήταν “The art of disruption”. Περισσότεροι από 1200 άνθρωποι βρέθηκαν στον Ελληνικό Κόσμο και -πιστεύω- απόλαυσαν πλήρως το event. Αλλά αυτοί που το “χάρηκαν” περισσότεροι, ήταν η ομάδα που κατάφερε να δει τον κόσμο να φεύγει χαρούμενο και (ελπίζω) εμπνευσμένο από το χώρο της διοργάνωσης.

Έχοντας ξενυχτήσει πολλές μέρες και έχοντας αφιερώσει πολύ από τον -περιορισμένο- ελεύθερο χρόνο μου για το TEDxAthens, μπορώ να πω με σιγουριά ότι δεν το μετάνιωσα ούτε στιγμή. Κι όλα αυτά γιατί γνώρισα φίλους που απλά έτυχε να δουλεύουμε μαζί για τον ίδιο σκοπό.

Το ταλέντο και πάθος αρκούν. Για τα πάντα. – Αν αγαπάς αυτό που κάνεις και αφιερώνεις χρόνο ώστε να βελτιώνεσαι, τότε είναι θέμα χρόνου να το καταλάβουν οι άνθρωποι γύρω σου και να σε επιβραβεύσουν. Είτε ηθικά, είτε με κάποια επαγγελματική πρόταση. Αποδείχτηκε ακόμα μία φορά στην περίπτωση της Ειρήνης Βιαννέλη, έφτιαξε pro bono το promo video για το TEDxAthens Challenge και αμέσως μετά δέχθηκε εγκωμιαστικά σχόλια από όσους είδαν το video αλλά και επαγγελματικές προτάσεις.

Κρίση: η καλύτερη περίοδος για να κάνεις κάτι Το πιστεύω ακράδαντα και, αν έπρεπε να πω ότι μετάνιωσα για κάτι, τότε αυτό θα ήταν το γεγονός ότι φέτος δεν ξεκίνησα τίποτα δικό μου 100% (ίσως να εξαιρούσα το bloggable.gr). Αναμείχθηκα σε πολλά διαφορετικά projects, δούλεψα για 3 διαφορετικές εταιρίες, έγραψα σε 2 blogs, συνεργάστηκα με 2 τελείως διαφορετικούς μουσικούς αλλά τίποτα από αυτά δεν είναι δικό μου δημιούργημα από την αρχή ως το τέλος. Μία φορά έφτασα κοντά. Αλλά φοβήθηκα. Δεν είχα εξοικειωθεί με την αίσθηση του να βρίσκομαι εκτός της προσωπικής μου comfort zone και, για να είμαι ειλικρινής, ούτε τώρα αισθάνομαι εξοικειωμένος. Αλλά, οφείλω να παραδεχτώ ότι εκτός της comfort zone, τα πάντα είναι πιο έντονα. Και δημιουργικά.

Stop playing safeΌταν στα τέλη Μαΐου παραιτήθηκα από την εταιρία στην οποία δούλευα, δεν ήξερα τι με περιμένει μετά. Δεν ήξερα αν θα συνεχίσω να συντηρώ μόνος μου τον εαυτό μου ή θα βρεθώ να λέω “μπαμπά λεφτά”. Εκείνη η περίοδος όμως, ήταν η πιο δημιουργική περίοδος της μέχρι τώρα ζωής μου. Πρέπει να περπάτησα αρκετά χιλιόμετρα κάνοντας την διαδρομή γραφείο – υπνοδωμάτιο – σαλόνι – κουζίνα. Για κάποιον ανεξήγητο λόγο, συνεχώς μου ερχόντουσαν διαφορετικές ιδέες. Άλλες ήταν κακές, άλλες ήταν πολύ κακές και υπήρχαν και μερικές καλές. Δεν έχει σημασία όμως η ποιότητα των ιδεών αλλά το γεγονός ότι έκανα κάτι διαφορετικό από αυτό που είχα συνηθίσει. Σκέφτηκα πράγματα που, για μένα, ήταν πρωτόγνωρα και διαφορετικά. Κατάλαβα ότι αυτή η αβεβαιότητα για το επόμενο επαγγελματικό μου βήμα με έκανε πιο δημιουργικό αντί να με ρίξει ψυχολογικά.

Κανένας συμβιβασμόςΔεν μου αρέσει να συμβιβάζομαι. Δεν είναι στο DNA μου. Κάποιοι, ίσως όχι άδικα, με πουν κακομαθημένο. Μπορεί. Μέχρι το 2010, αυτός ο “μη-συμβιβασμός” ήταν σε προσωπικό επίπεδο. Το 2011, πέρασε και σε επαγγελαμτικό επίπεδο. Δεν θέλω να συμβιβάζομαι έχοντας λιγότερα από αυτά που (θεωρώ ότι) μου αξίζουν και αντίστοιχα δεν θέλω να συμβιβάζεται κανείς δουλέυοντας μαζί μου. Θεωρώ ότι μία συνεργασία είναι επιτυχημένη και αποδοτική μόνο όταν και οι 2 -ή περισσότερες- πλευρές είναι 101% ικανοποιημένες. Οτιδήποτε λιγότερο θα οδηγήσει σε απογοητεύσεις, γκρίνιες και, in the end of the day, σε ένα project που “θα μπορούσε να ήταν απίστευτο αν…”. Δεν θέλω να συμμετάσχω σε τέτοια projects και χαίρομαι που και οι συνεργάτες μου με αντιμετωπίζουν με αυτό τον τρόπο τις συνεργασίες μας.

Μία καλή Δευτέρα αρκεί για να ξεχάσεις τα πάντα – Είναι κάτι προσωπικό αλλά ίσως το πιο σημαντικό πράγμα που μου έμαθε το 2011..

Written by dkalo

December 26, 2011 at 18:37

Posted in Life

Tagged with

3 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. …και όπως λέμε πάντα, get out of your comfort zone🙂

    Titanas

    December 27, 2011 at 14:52

  2. Μ’ αρέσει η φάση σου. Περιμένω το πρώτο αποτέλεσμα του δικού σου unsafe playing.😉

    Alex Emexezidis (@polaralex)

    February 2, 2012 at 02:39

    • Θέλω να πιστεύω ότι θα τα δεις μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2012!🙂

      dkalo

      February 3, 2012 at 12:58


Leave a Reply

