dkalo's blog

Η Θεσσαλονίκη μέσα από τα μάτια ενός Αθηναίου..

with 9 comments

Thessaloniki

Όταν, στα 17 μου, έκανα το μηχανογραφικό δελτίο είχα ένα βασικό κριτήριο: να σπουδάσω στην Αθήνα. Για 30 μόρια δεν τα κατάφερα και βρέθηκα στα Γιάννενα. Δεν το μετάνιωσα, πέρασα 5.5 υπέροχα χρόνια στην πρωτεύουσα της Ηπείρου που γνώρισα κόσμο, άνοιξε το μυαλό και σχεδόν πήρα πτυχίο (έχουν μείνει κάτι λίγα αλλά θα τα καταφέρω). Αν όμως τώρα, στα 24 μου, με ρωτήσεις τι μετάνιωσα, θα σου πω ότι το μηχανογραφικό μου έπρεπε να έχει περισσότερη.. Θεσσαλονίκη.

Είμαι από τους τυχερούς (?) που δεν έχουν ζήσει στην Θεσσαλονίκη αλλά την επισκέπτομαι συχνά-πυκνά είτε για να δω φίλους, είτε για κάποια δουλειά. Αν δεν ξεχνάω κάτι, τα τελευταία 5 χρόνια έχω επισκεφτεί την συμπρωτεύουσα συνολικά 7 φορές. Αν και τις περισσότερες φορές η αφορμή ήταν ένα συνέδριο (OpenCoffee, TEDx Thessaloniki, Wordcamp), πάντα κατέληγα να βγαίνω με τους φίλους μου και να περνάω καλά. Δεν θυμάμαι να έχω πάει μία φορά και να είπα “πωπω, άντε να φύγουμε από ‘δω και να πάμε σπιτάκι μας”. Πάντα έφευγα μετρώντας τις μέρες για την επόμενη φορά που θα βρεθώ στην πόλη.

Την τελευταία φορά που βρέθηκα στην Θεσσαλονίκη, πριν από 15 μέρες περίπου, πήγα με ιδιαίτερα κακή διάθεση. Είχα κοπεί σε ένα μάθημα με 4.3 (με 4.4 θα περνούσα) και είχα ταλαιπωρηθεί σωματικά για μεγάλο χρονικό διάστημα με την δουλειά, το διάβασμα και τα συνεχόμενα ταξίδια Αθήνα-Γιάννενα. Όμως, μόλις πέρασα τα διόδια στα Μάλγαρα είπα στον εαυτό μου “shit happens, κοίτα να περάσεις καλά και να δεις τους φίλους σου”. Το έκανα στο έπακρο: κοιμήθηκα λίγες ώρες, ξενύχτησα και τις 2 μέρες και είδα καλούς φίλους που μου είχαν λείψει..

Ένα από τα δύο βράδια που κατέβαινα προς το κέντρο της πόλης, έπιασα την συζήτηση με τον ταξιτζή που με μετέφερε. Του είπα ότι μου αρέσει πολύ η Θεσσαλονίκη και ότι όποτε έρχομαι, περνάω καλά. Μου λέει “ναι, λογικό είναι αφού πάντα έρχεσαι για διακοπές και δεν ζεις εδώ”. Και είχε απόλυτο δίκιο. Έχω συνδέσει στο μυαλό μου την πόλη με ευχάριστες αναμνήσεις που απέκτησα όλα αυτά τα χρόνια.

Πρωινός καφές στην παραλία με θέα τον Θερμαϊκό και τον Λευκό Πύργο, νύχτες στην Βαλαωρίτου, καλοκαιρινές διακοπές στην Χαλκιδική, τσουρέκια από τον Τερκενλή, βόλτες στην πλατεία Αριστοτέλους και στο κέντρο που (μου) θυμίζει μεγάλη Ευρωπαϊκή πόλη, κρέπες στην Ναυαρίνου μετά από ξενύχτια, περπάτημα στην παραλία μέχρι τις 4 το πρωί.. Αυτά είναι η Θεσσαλονίκη για μένα και όχι τα έργα του μετρό που δεν τελειώνουν ποτέ, η κίνηση του κέντρου, οι κακοί δρόμοι και η βρώμικη θάλασσα..

Δεν αφήνω τα αρνητικά στοιχεία της πόλης να επιδρούν στην ψυχολογία μου γιατί ο εγκέφαλος μου έχει συνθέσει (υποσυνείδητα?) ένα puzzle με όλες τις ευχάριστες στιγμές και πάντα τις ανακαλώ όταν σκέφτομαι την Θεσσαλονίκη. Μάλιστα, πριν από έναν χρόνο σκεφτόμουν σοβαρά να μετακομίσω στην Θεσσαλονίκη για να ζήσω στην πόλη για έναν τουλάχιστον χρόνο. Η αλήθεια είναι ότι βαριέμαι πολύ εύκολα. Η Θεσσαλονίκη όμως έχει τόσα πολλά μέρη που μπορείς να πας και να δεις διαφορετικά πράγματα που θα μου κρατούσε το ενδιαφέρον.

Μπορεί όλα τα παραπάνω να είναι ιδέα μου ή μια εντύπωση που δημιουργήθηκε σχεδόν τυχαία επειδή δεν ξέρω καθόλου την πόλη. Για να είμαι απόλυτα ειλικρινής, δεν με νοιάζει γιατί συμβαίνει αλλά ξέρω ότι όποτε ετοιμάζομαι να πάω στην Θεσσαλονίκη, η διάθεση μου ανεβαίνει και είμαι σίγουρος ότι θα περάσω καλά. Και για έναν παράξενο λόγο, πάντα περνάω καλά..

Ό,τι κι αν γίνει, για μένα η Θεσσαλονίκη θα είναι η πιο Ευρωπαϊκή πόλη της Ελλάδας, με τους πιο ευχάριστους και φιλόξενους κατοίκους..

Written by dkalo

March 3, 2012 at 11:31

Posted in Personal

Tagged with ,

9 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Είναι η αίσθηση που μου είχε δημιουργηθεί από την πρώτη μέρα που ήρθα, χωρίς να είμαι Θεσσαλονικιός.
    Ακόμα μ’ αρέσει, με τα άσχημά της και μπορώ να πώ ότι δεν έχω βαρεθεί.
    Το αν μοιάζει Ευρωπαϊκή ή όχι, είναι μεγάλο θέμα. Έχει ένα στυλ, σίγουρα…

    chri$ (@xrbo)

    March 3, 2012 at 11:46

    • Πάντως το κέντρο της σίγουρα μου θυμίζει περισσότερο δυτικοευρωπαϊκή πόλη σε σχέση με οποιασδήποτε άλλης Ελληνικής πόλης το κέντρο έχω επισκεφτεί..

      dkalo

      March 3, 2012 at 11:58

  2. Ευτυχώς που δεν την αποκάλεσες και ερωτική. Θα σκοτωνόμασταν🙂 Ο ταξιτζής ήξερε τις σου έλεγε μια και οι εικόνες της Θεσσαλονίκης που περιγράφεις είναι από διασκέδαση. Η περιγραφή της πόλης σαν δυτικοευρωπαϊκή, την αδικεί. Σαφώς όμως δεν έχει σχέση με την ελληνική Αθήνα. Έχει πολύ περισσότερα πράγματα, αρνητικά και θετικά, από την Βαλαωρίτου και τα έργα που δνε τελειώνουν

    Argos

    March 3, 2012 at 15:43

    • Ναι, συμφωνώ ότι (επί της ουσίας) δεν ξέρω τίποτα για την πόλη αλλά αυτές οι (λίγες) εικόνες που έχω από την Θεσσαλονίκη είναι που μου αλλάζουν την διάθεση. Μπορεί αν ζούσα για ένα χρόνο να έλεγα ότι η Θεσσαλονίκη είναι η χειρότερη πόλη στον κόσμο για να ζεις αλλά όσο έρχομαι σαν τουρίστας, πιστεύω ότι οι καλές αναμνήσεις θα αυξάνονται..🙂

      dkalo

      March 3, 2012 at 15:52

  3. Makari

    Harry Papadopoulos

    March 4, 2012 at 11:57

  4. Η Θεσσαλονίκη μου αρέσει πολύ, αλλα όχι τόσο ως πόλη, όσο ως κόσμο. Έχει μεγάλη διαφορά απο την Αθήνα σε αυτό – και σε αλλα. Και ενω ο ταξιτζής έχει δίκιο κατα τ’ αλλα, αυτο της το πλεονέκτημα είναι για μένα αδιαμφισβήτητο.

    Γκρινιάρης

    March 6, 2012 at 03:02

  5. dkalo: Ο Αθηναίος εξαίρεση! (που του αρέσει η θεσσαλονίκη στην συγκεκριμένη περίπτωση) :p

  6. […] 1-2 ώρες, τώρα αυτό δεν ίσχυε. Ακόμα και όταν έφτασα στην Θεσσαλονίκη, στην αγαπημένη μου πόλη, δεν είχα ηρεμήσει. Πήγα να βρω τους φίλους […]

  7. […] Γύρω στη μία το βράδυ, είχαμε ήδη φτάσει στην αγαπημένη μου πόλη και πίναμε το ποτό μας στην Βαλαωρίτου ενώ την επόμενη […]


Leave a Reply

