dkalo's blog

Μία Κυριακή σου αλλάζει την ζωή..

with one comment

Temple of Poseidon in Sounio

Έχεις αναρωτηθεί ποτέ ποιο είναι το κριτήριο ώστε να θεωρήσεις κάποιον φίλο σου και όχι απλά γνωστό σου; Είναι τα ξενύχτια που έχετε κάνει μαζί; Είναι οι στιγμές που ήταν δίπλα σου και σου συμπαραστάθηκε όταν όλα γύρω σου ήταν μαύρα; Είναι η καθημερινή τριβή; Είναι η δυνατότητα να συνεννοήστε με τα μάτια; Σίγουρα, ο καθένας μπορεί να δώσει διαφορετική απάντηση ανάλογα με τον χαρακτήρα του και την προσωπικότητα του. Εξάλλου, η φιλία δεν μπαίνει εύκολα στο ζύγι..

Για μένα, φίλος είναι αυτός που μπορεί να μην έχω μιλήσει μαζί του για μήνες αλλά να ξέρω ότι όποια στιγμή τον δω, θα μπορώ να του εμπιστευτώ οτιδήποτε θελήσω. Και αντίστοιχα, να μου πει κι αυτός οτιδήποτε τον απασχολεί και θέλει να μοιραστεί. Γι αυτούς τους φίλους μου -που είναι μετρημένοι στα δάχτυλα του ενός χεριού- θα νοιάζομαι και θα είμαι δίπλα τους όποτε κι αν με χρειαστούν, ακόμα κι αν δεν τους δω για χρόνια..

Ένας από αυτόυς τους φίλους μου τράκαρε πριν από μερικές μέρες. Ευτυχώς, είναι καλά στην υγεία του. Δεν ξέρω τι ακριβώς έγινε όμως μπορώ να σε διαβεβαιώσω ότι ο συγκεκριμένος οδηγός ήταν -και παραμένει- πολύ καλύτερος από το 99.99% των οδηγών εκεί έξω. Είναι ένα από τα δύο άτομα που εμπιστεύομαι με κλειστά μάτια κάτω υπό οποιεσδήποτε συνθήκες όταν βρίσκονται στην θέση του οδηγού.

Εχθές το απόγευμα έμαθα ότι τράκαρε. Από εκείνη την ώρα, απασχολούσα το μυαλό μου με άλλα θέματα. Σαν κάτι να μην με άφηνε να το σκεφτώ. Υπήρχε στο πίσω μέρος του μυαλού μου αλλά πάντα κάτι στο υποσυνείδητο μου μπλόκαρε τις σκέψεις μου για το συγκεκριμένο θέμα.

Σήμερα όμως, όταν κάποια στιγμή αναφέρθηκε το γεγονός, το μυαλό μου κόλλησε. Σκεφτόμουν μόνο αυτό. Έκανα σχεδόν 150 χιλιόμετρα με το αυτοκίνητο μέσα στην Αττική. Χαλάνδρι – Κέντρο – Γλυφάδα – Σούνιο – Λαύριο – Κερατέα – Αττική Οδός – Μαρούσι – Χαλάνδρι. Ένας τεράστιος κύκλος στην πόλη. Ένας κύκλος γεμάτος σκέψεις. Μία διαδρομή που είχα να κάνω πολύ καιρό και την έχω συνδέσει με ιδιαίτερες στιγμές της ζωής μου.

Πρώτη φορά σήμερα σταμάτησα στην διαδρομή. Ανέβηκα στο Ναό του Ποσειδώνα στο Σούνιο και είδα τι ήταν αυτό που έχτισαν οι Αρχαίοι Έλληνες μεταξύ 440πΧ και 444πΧ, πριν από σχεδόν 2500 χρόνια. Ήταν ένα από αυτά τα “μικροπράγματα” που συνέχεια σκεφτόμουν ότι θέλω να κάνω αλλά ποτέ δεν έκανα γιατί “έλα μωρέ, άλλη φορά, λες και θα πάει πουθενά ο Ναός”..

Σκεφτόμουν συνέχεια τον φίλο μου. Αν αυτός τράκαρε, τότε για οποιονδήποτε είναι πολύ εύκολο να τρακάρει. Κατάλαβα πόσο τυχερός έχω υπάρξει στο παρελθόν στο θέμα των αυτοκινήτων και της οδήγησης. Τρόμαξα με τον τρόπο που έχω οδηγήσει. Φοβήθηκα για τους ανθρώπους που αγαπάω και κάθε μέρα βρίσκονται μέσα σε αυτοκίνητα.

Don’t get me wrong, δεν αντιπαθώ τα αυτοκίνητα ούτε τα θεωρώ “δολοφονικά μηχανήματα”. Συνεχίζω να τα λατρεύω, συνεχίζει να με εντυπωσιάζει η οδήγηση και να την θεωρώ ως ένα είδος τέχνης που λίγοι μπορούν να κατανοήσουν, συνεχίζω να σκέφτομαι το επόμενο αυτοκίνητο που θέλω να πάρω, συνεχίζω να σκέφτομαι αν το καλοκαίρι προτιμώ να πάω στην Φινλανδία για να δω τον αγώνα του WRC ή στην Γαλλία για τον 24ωρο αγώνα του Le Mans. Και φυσικά, συνεχίζει να ανεβαίνει η αδρεναλίνη στο αίμα μου και να ιδρώνουν τα χέρια μου όταν πηγαίνω λίγο πιο γρήγορα από την δική μου, οδηγική, comfort zone.

Πλέον όμως, καταλαβαίνω πόσο πιο κοντά βρίσκεται το ατύχημα. Η ταμπέλα-cliché που υπάρχει στην είσοδο κάθε πίστας είναι παραπάνω από μία τυπική προειδοποίηση αφού κρύβει μέσα της την μοναδική και αδιαμφισβήτητη αλήθεια της αυτοκίνησης: Motorsport can be dangerous.

Ολοκληρώνοντας αυτή την τεράστια βόλτα που κράτησε σχεδόν τρεις ώρες, συνειδητοποίησα ότι η ζωή είναι πολύ μικρή για να μην κάνεις όλα αυτά που σου αρέσουν και να μην διεκδικείς μέχρι τέλους ό,τι θες..

Motorsport can be dangerous

[photo #1photo #2]

Written by dkalo

April 8, 2012 at 22:54

One Response

Subscribe to comments with RSS.

  1. As Steve put it, stay hungry, stay foolish

    neo

    April 9, 2012 at 16:27


Leave a Reply

