dkalo's blog

9 Πράγματα Που Έμαθα Τρέχοντας Για Έναν Μήνα

with 9 comments

adidas open run

Ξεκίνησα το τρέξιμο τον μακρινό Αύγουστο του 2011. Έναν μήνα μετά το σταμάτησα. Η φθηνή δικαιολογία είναι ότι ξεκίνησα να δουλέυω full time και δεν είχα αρκετό ελεύθερο χρόνο για να τρέχω. Η πραγματικότητα είναι όμως ότι προτιμούσα να πηγαίνω για ποτό ή φαγητό μετά το γραφείο παρά να κουράζομαι σωματικά και να τρέχω. Πριν ένα μήνα αποφάσισα ότι πρέπει να αρχίσω να γυμνάζομαι και πάλι. Η εύκολη επιλογή ήταν φυσικά το τρέξιμο. Έτσι, στις 28 Απριλίου, ημέρα Κυριακή, ανέβηκα πάλι στο διάδρομο. Από τότε, έχω κάνει 24 running sessions και ιδού τι έμαθα:

  1. Επένδυσε στον εξοπλισμό σου – Προσωπικά, μία ημέρα πριν ξεκινήσω το τρέξιμο, πήγα στο κατάστημα της Nike και αγόρασα τα τελευταία Air Max, τον Nike iPod Sensor, ένα σορτσάκι και 2 ζευγάρια κάλτσες dri-FIT. Συνολικά έδωσα 257€. Ήταν απαραίτητο; Όχι. Έχω κερδίσει κάτι ουσιαστικό; Όχι. Όμως, το γεγονός ότι έδωσα αυτά τα λεφτά, αποτελεί μία ψυχολογική πίεση προς εμένα καθώς κάθε φορά που είμαι έτοιμος να πω “δεν πάω για τρέξιμο, βαριέμαι”, μία… φωνούλα μέσα μου μου λέει “έχεις δώσει τόσα λεφτά, αν είναι να μην τρέχεις, κακώς τα έδωσες”. Και όταν ακούω αυτή τη φωνούλα, βάζω τα παπούτσια μου και ξεκινάω τρέξιμο! Σχετικά με τον εξοπλισμό πάντως, πιστεύω ότι ένα απλό ζευγάρι αθλητικά παπούτσια, αρκεί για να τρέξεις.
  2. Κράτα στατιστικά – Δεν μπορώ να τρέχω χωρίς κάποιον στόχο. Το Nike Running App για iOS σε συνδυασμό με τον sensor που μπαίνει στα Air Max, κάνουν όλη τη “βρώμικη” δουλειά για εμένα. Ξέρουν πόσο έτρεξα κάθε φορά, με τι ταχύτητα έτρεξα, πού έτρεξα και αν βελτιώνομαι ή όχι. Επίσης, τρέχοντας με το Nike Running App, αυτό σε ενημερώνει μέσω των ακουστικών για την απόσταση που έχεις διανύσει, για την απόσταση που σου απομένει αλλά και για τον ρυθμό του τρεξίματος σου. Φυσικά, το Nike Running App δεν είναι ο μοναδικός τρόπος να κρατάς στατιστικά καθώς υπάρχουν κι άλλες συσκεύες, τόσο της Nike όσο και άλλων εταιρειών, που μπορούν να σε βοηθήσουν.
  3. Να τρέχεις έξω – Τις πρώτες 7 φορές έτρεξα σε διάδρομο.Την όγδοη φορά έτυχε και έτρεξα στο δρόμο. Από τότε, δεν έτρεξα ποτέ ξανά (σχεδόν!) σε διάδρομο. Ήταν πολύ πιο ενδιαφέρον να τρέχω σε ανοιχτό δρόμο, με ανηφόρες – κατηφόρες, να βλέπω κόσμο και ένα τοπίο που συνεχώς εναλάσσεται. Τη μία φορά που έτρεξα σε διάδρομο, βαριόμουν αφόρητα και ένιωσα ότι κουράστηκα πολύ περισσότερο απ’ ότι συνήθως. Κι ας είχα τρέξει λιγότερο.
  4. Θα αλλάξεις τη διατροφή σου – Συνήθως τρέχω μισή ώρα σε κάθε session. Το Nike Running App υπολογίζει πόσες θερμίδες έχεις κάψει. Με το δικό μου ρυθμό, καίω περίπου 300 με 400 θερμίδες σε κάθε session. Με το που γυρνάω σπίτι μετά από κάποιο βραδυνό running session, σκέφτομαι ότι θέλω να παραγγείλω burger με διπλό μπιφτέκι, πατάτες τηγανιτές και γλυκό. Όμως, η φωνούλα που λέγαμε και νωρίτερα, δεν με αφήνει και περιορίζομαι (εντάξει, όχι πάντα) σε κάτι πιο ελαφρύ. Αντίστοιχα, μετά τα πρωινά running sessions, αντί να ορμήσω σε βάφλες, κρουασάν και λοιπά φαγητά με εκατοντάδες θερμίδες, προτιμώ να φάω πιο ελαφριά όπως κάποιο φρούτο ή ένα γιαούρτι με δημητριακά. Ακόμα, έχω κόψει και πολλά από τα “άχρηστα” snacks της ημέρας για τον ίδιο ακριβώς λόγο.
  5. Να τρέχεις με παρέα – Το τρέξιμο με παρέα είναι πολύ πιο ενδιαφέρον γιατί ο ένας παρακινεί τον άλλον και σου δίνει δύναμη, έστω και έμμεσα για να βγάλεις τη δύσκολη ανηφόρα, για να ανεβάσεις το ρυθμό σου ή για να τρέξεις ακόμα ένα χιλιόμετρο. Μιλώντας για “ένα ακόμα χιλιόμετρο”, μπορείς να δεις την πρωτοβουλία #1morekm που, μία Κυριακή το μήνα, social media users τρέχουν μία απόσταση 5 έως 10 χιλιόμετρα κάπου στην Αθήνα. Ακόμα, η ίδια η Nike διοργανώνει ομαδικά runs κάθε Δευτέρα απόγευμα στην Αθήνα ενώ η adidas διοργανώνει open runs των 5 και 10 χιλιομέτρων σε μηνιαία βάση με το επόμενο να είναι στις 3 Ιουλίου στο Καβούρι.
  6. Το πρώτο χιλιόμετρο είναι το πιο δύσκολο – Πλέον τρέχω 4 με 5 χιλιόμετρα σε κάθε session. Όμως, το πρώτο χιλιόμετρο πάντα με δυσκολεύει, είτε τρέχω αργά, είτε τρέχω γρήγορα, είτε είναι ανηφόρα, ευθεία ή κατηφόρα. Μετά το πρώτο χιλιόμετρο, ο οργανισμός μου συνηθίζει και “ανεβάζει στροφές” μέχρι το τέλος του session. Μάλιστα, τις περισσότερες φορές τρέχω πιο γρήγορα όσο περνάει η ώρα με αποτέλεσμα το τελευταίο χιλιόμετρο να είναι το πιο γρήγορο μου.
  7. Μην τρέξεις ποτέ σε παραλία – Είναι το πιο δύσκολο πράγμα στον κόσμο να τρέχεις και να νιώθεις την άμμο να υποχωρεί κάτω από το παπούτσι σου σε κάθε βήμα. Τη μία και μοναδική φορά που έτρεξα σε παραλία, έκανα ένα χιλιόμετρο στην άμμο και αμέσως μετά έψαξα τρόπο ώστε να βρεθώ σε ένα πιο στέρεο υπέδαφος. Βέβαια, το να τρέχεις σε παραλία έχει το τεράστιο πλεονέκτημα ότι μπορείς να βουτήξεις στη θάλασσα με το που τελειώσεις το τρέξιμο σου για να δροσιστείς.
  8. Οι οδηγοί σέβονται αυτούς που τρέχουν – Τουλάχιστον αυτό ισχύει για τη Φιλοθέη και το Ψυχικό που τρέχω συνήθως. 9/10 φορές που ο δρόμος μου έχει διασταυρωθεί με κάποιο αυτοκίνητο, ο οδηγός του με έχει αφήσει να περάσω ακόμα κι αν αυτός είχε προτεραιότητα.
  9. Θα κουραστείς και θα πονέσεις – Το τρέξιμο δεν είναι εύκολο και σίγουρα θα υπάρξουν οι στιγμές που θα νιώσεις κάποιον μυϊκό πόνο, ειδικά στην αρχή. Όμως, κάθε πόνος αξίζει. Μόλις τελειώνεις κάθε running session, θα θες να έρθει το επόμενο. Όταν αρχίσεις κιόλας να βλέπεις και στο σώμα σου τις αλλαγές, θα νιώθεις ακόμα καλύτερα με τον εαυτό σου.

Ένα μήνα και κάτι μέρες μετά, έχω επενδύσει 257€, έχω τρέξει 110 χιλιόμετρα και έχω “σπαταλήσει” 12 ολόκληρες ώρες από το χρόνο μου. Δεν έχω μετανιώσει και μάλιστα ψάχνω αφορμές για να τρέχω όλο και περισσότερο. Το συνιστώ ανεπιφύλακτα!

Written by dkalo

June 8, 2013 at 13:09

Posted in Life

Tagged with , , , ,

9 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. join the club🙂

    Actually, νομίζω οτι ένα απ τα πιό σημαντικά βήματα είναι η αγορά σωστού παπουτσιού, αλλιώς κινδυνέυεις είτε να τα παρατήσεις απο πόνους στη μέση ή απο τραυματισμό. Για την ακρίβεια, διαφορετικά ήδη παπουτσιού κάνουν για διαφορετικούς τύπους ποδιού. Check για gait analysis http://www.runnersneed.com/gait-analysis/expert-advice/fcp-category/list .

    +1 για τα στατιστικά. very motivating!

    ptigas

    June 8, 2013 at 16:19

    • Thanks for the info. Νόμιζα ότι ένα (θεωρητικά) καλό παπούτσι ήταν αρκετό για το τρέξιμο. Θα το έχω υπόψην μου για το επόμενο ζευγάρι παπούτσια που θα αγοράσω αν και δεν έχω δει να κάνουν κάπου στην Ελλάδα Gait Analysis.

      Ένα ζευγάρι παπούτσια, για πόσα χιλιόμετρα πρέπει να το κρατάμε περίπου; Γενικά, ποια είναι η διάρκεια ζωής ενός παπουτσιού για τρέξιμο;

      dkalo

      June 8, 2013 at 16:55

      • dunno ποσο συχνά αλλα νομίζω να τα ανανεώνεις καθε χρόνο είναι normal. εξαρτάται και το έδαφος και το πόδι.

        anyway, keep it up🙂

        ptigas

        June 8, 2013 at 17:06

      • Καλλιθέα, Λυσικράτους 153 στο Runner’s Corner μπορεί να σου κάνει φουλ ανάλυση ο τύπος που το έχει. Αν αγοράσεις παπούτσι από εκεί είναι δωρεάν, αλλιώς το χρεώνει νομίζω €50. Το μόνο θέμα σου, πως έχει Brooks, New Balance μόνο οπότε αν ψωνίσεις από εκεί θα πρέπει να πάρεις και κάποιο pouch που δένει στα κορδόνια και δέχεται το σένσορα του Nike+.

        Παπούτσια υπολόγισε 500-600 χιλιόμετρα αν δεν τα χρησιμοποιείς πουθενά αλλού παρά μόνο για τρέξιμο. Αν τα βάζεις και για βόλτα πολύ πιο νωρίς. Επίσης ποτέ πλυντήριο τα παπούτσια του τρεξίματος και ποτέ στέγνωμα σε καλοριφέρ. Πλύσιμο στο χέρι και το χειμώνα εφημερίδες μέσα για να στεγνώσουν.

        • συμφωνώ και εγώ από κει αγόρασα..πολύ καλός!

          Unknown

          March 30, 2014 at 14:27

      • Γεια σου.Θα ηθελα να σας ρωτησω.Το διάδρομο το χρισημοποποιεις?Αν όχι το πουλάς?

        Αννα

        November 24, 2015 at 01:42

  2. Όλα καλά (τα λες) εκτός από τα παπούτσια, τα airmax τα αγοράζει ο κόσμος για να τα φοράει με τζινάκι στον καφέ. Είναι θέμα υγείας ένα καλό δρομικό παπούτσι. Ο τύπος στην Καλιθέα αξίζει, έχει κυρίως brooks και saucony.

    thalis (@th4lis)

    July 15, 2013 at 15:07

    • Thanks for the tips.🙂 Μόλις αρχίσω να νιώθω ότι τα airmax δεν ανταποκρίνονται, θα τα αλλάξω με κάτι πιο κατάλληλο.

      dkalo

      July 15, 2013 at 15:23

  3. Γιατι χρησιμοποιειτε αγγλικες εκφρασεις ενω η μητρικη σας γλωσσα ειναι η ελληνικη. I am just wondering?

    Bill

    March 17, 2014 at 11:30


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: