dkalo's blog

Το Bucketlist Ενός Ανέργου

with 11 comments

Sunset

Αρκετοί αντιμετωπίζουν την έλλειψη μίας δουλειάς σε γραφείο ως την καταστροφή του κόσμου. Πολλοί εύχονται να είχαν μία τέτοια δουλειά, με ευχάριστο εργασιακό περιβάλλον και σωστές συνθήκες εργασίες. Εγώ, πριν από 20 μέρες, άφησα μία τέτοια δουλειά. Όλοι μου οι φίλοι και γνωστοί συμφώνησαν σε ένα πράγμα:

Δημήτρη είσαι βλάκας.

Εδώ που τα λέμε, δεν έχουν και πολύ άδικο. Όμως, εκτός από τα χιλιάδες μειονεκτήματα που έχει η ανεργία, έχει ένα τεράστιο πλεονέκτημα: σου δίνει απεριόριστο ελεύθερο χρόνο να ασχοληθείς με πράγματα που, υπό άλλες συνθήκες, δεν θα μπορούσες να κάνεις τόσο εύκολα.

Παρακάτω, ετοίμασα την δική μου λίστα με τα πράγματα που θέλω να κάνω μέχρι να ξεκινήσω να δουλεύω και πάλι..

Να Γράφω Περισσότερο Στο Blog Μου

Έβαλα ένα στοίχημα με τον εαυτό μου. Κάθε μήνας που περνάει να έχει πιο ενδιαφέρον και περισσότερο περιεχόμενο αυτό εδώ το blog. Ο λόγος που θέλω να γράφω περισσότερο είναι γιατί αυτός ο χώρος μου δίνει τη δυνατότητα να εκφράζομαι για διάφορα θέματα που απασχολούν εμένα και τους ανθρώπους γύρω μου. Να μοιράζομαι τις σκέψεις μου, να διαβάζω τα σχόλια που γίνονται και να δω διαφορετικές απόψεις. Γράφοντας ένα άρθρο εδώ, αποτελεί έναυσμα να ξεκινήσει ένας μικρός διάλογος ή, να συνεχιστεί ένας μεγαλύτερος.

Όσο δούλευα, σκεφτόμουν πολλά άρθρα που ήθελα να γράψω και έλεγα “θα το γράψω το Σαββατοκύριακο” αλλά, όπως φαντάζεσαι, προτιμούσα το Σαββατοκύριακο να ασχοληθώ με κάτι άλλο μακριά από την οθόνη του υπολογιστή μου. Οπότε, τώρα που κάθε μέρα είναι Σάββατοκύριακο, μπορώ να γράφω πιο συχνά και θα το επιδιώξω.

Να Δω Περισσότερα Μέρη

Όχι ότι πριν δεν έκανα ταξίδια, ίσα ίσα. Ένα αρκετά μεγάλο μέρος των χρημάτων μου πήγαινε σε ταξίδια. Όμως, όλα τα ταξίδια ήταν για 2-3 μέρες, δηλαδή Παρασκευοσαββατοκύριακα. Τώρα, θέλω να ταξιδέψω περισσότερο, να γνωρίσω καλύτερα τα μέρη που επισκέπτομαι και τα ταξίδια μου να είναι ολοκληρωμένες εμπειρίες και όχι τόσο διακοπές ή η ικανοποίηση ενός hobby (πχ snowboarding).

Σε έναν ιδανικό κόσμο, θα επέλεγα εγώ το μέρος που θα δούλευα και θα το άλλαζα ανά 10-20 μέρες. Η airbnb.com έχει προσπαθήσει να μετατρέψει τον ιδανικό κόσμο σε πραγματικότητα με τα χιλιάδες διαθέσιμα σπίτια ανά τον κόσμο αλλά, δυστυχώς, τα οικονομικά μου δεν μου επιτρέπουν να μετακομίζω τόσο συχνά, ακόμα τουλάχιστον.

Να Ξεκινήσω Το Kite Surfing

Φέτος τον χειμώνα κατάφερα να μάθω τα βασικά του snowboard. Ήταν κάτι που ήθελα να κάνω εδώ και πολλά χρόνια αλλά, για διάφορους λόγους, δεν είχα καταφέρει. Μου άρεσε τόσο πολύ που πιστεύω ότι είμαι από τους ελάχιστους ανθρώπους στην Ελλάδα που ανυπομονούν να έρθει ο Δεκέμβρης και να φέρει μαζί του τα πρώτα χιόνια για να πάρω τα βουνά.

Όμως, θέλω να μάθω ακόμα ένα extreme sport το συντομότερο δυνατόν, το Kite Surfing. Μου αρέσει η ιδέα του να βρίσκομαι πάνω στο νερό και ο αέρας να είναι ο οδηγός μου.  Έχω ήδη κάνει κάποια μαθήματα και σκοπεύω να κάνω μερικά ακόμα άμεσα. Ποτέ δεν έκανα κάποιο θαλάσσιο sport και ζήλευα την Κλαίρη (aka @klairaki) που κάνει Kite Surf. Αν όλα πάνε καλά, στο τέλος του καλοκαιριού θα μπορώ να πηγαίνω μαζί με την Κλαίρη για Kite και να σταματήσω να τη ζηλεύω.

Να Ξεκινήσω Ένα Tumblr (ΟΚ, Να Αναγεννήσω Ένα)

Ίσως να θυμάσαι το One Song Per Day, ένα project που είχα τρέξει μεταξύ 2010 και 2012. Το OSPD ήταν η πρώτη μου επαφή με το tumblr. Τον Νοέμβρη του 2011 ξεκίνησα ένα καινούριο tumblr στο οποίο θέλω να συλλέγω οποιαδήποτε πληροφορία μου κινεί το ενδιαφέρον. Ίσως να είναι ένα tweet, μία φωτογραφία, ένα διαφημιστικό -ή μη- video, ένα κείμενο ή ένα μουσικό κομμάτι. Λόγω του περιορισμένου χρόνου, δεν το ανανέωνα όσο συχνά αρμόζει σε ένα tumblr. Τώρα όμως, που ο ελεύθερος χρόνος περισσεύει, θέλω να αναγεννήσω το metamile και να αποτελεί μία προσωπική βιβλιοθήκη με ενδιαφέρουσες πληροφορίες.

Να Τελειώσω Τη Σχολή Μου

Υποτίθεται ότι σπουδάζω από το μακρινό 2005.  Θεωρητικά θα έπρεπε να είχα πάρει πτυχίο από το 2009. Όμως, εξαιτίας μου, δεν το πήρα όταν έπρεπε οπότε αντιμετωπίζω τώρα το τέρας που λέγεται “τελευταία μαθήματα πριν το πτυχίο”. Έδωσα κάποια μαθήματα τον Ιούνιο και ο Σεπτέμβρης θέλω να είναι η χαριστική βολή στη σχολή μου, αυτή που θα με φέρει ένα βήμα μακριά από το πολυπόθητο πτυχίο. Δεν θα αλλάξει κάτι ουσιαστικά στη ζωή μου, όμως θα έχει φύγει από την πλάτη μου ένα τεράστιο βάρος.

Αντί Επιλόγου

Αν καταφέρω να κάνω όλα τα παραπάνω, τότε θα νιώσω πραγματικά ότι αυτούς τους 2-3-5-10 μήνες που έρχονται και θα είμαι χωρίς δουλειά, θα είναι πραγματικά παραγωγικοί. Μπορεί αυτή η παραγωγικότητα να μην μεταφράζεται σε χρήματα και εισόδημα αλλά ξέρω ότι αν καταφέρω να κάνω τα παραπάνω, τότε θα νιώθω εγώ καλύτερα με τον εαυτό μου.

Εξάλλου, ό,τι κι αν κάνουμε, δεν το κάνουμε για να νιώθουμε καλύτερα εμείς οι ίδιοι με τον εαυτό μας;

Written by dkalo

August 5, 2013 at 18:08

Posted in Life, Personal

Tagged with ,

11 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Κρατάω την τελευταία σου φράση “Εξάλλου, ό,τι κι αν κάνουμε, δεν το κάνουμε για να νιώθουμε καλύτερα εμείς οι ίδιοι με τον εαυτό μας;” Eκεί κρύβεται όλο το ζουμί της υπόθεσης. Το έχει πεί και ο Steve (Jobs φυσικά) στην ομιλία του στο Stanford “Βρές αυτό το κάτι που θα σε κάνει ευτυχισμένο, κάνε αυτό που σου αρέσει και ακόμα και αν δεν το έχεις βρεί ακόμα μην αφήσεις ποτέ το ψάξιμο μέχρι να το βρείς”.

    Εμένα οι 5 μήνες που έμεινα χωρίς δουλειά με έκαναν πολύ πιο σκληρό, πολύ πιο open minded, πολύ πιο έμπειρο, πολύ πιο συγκροτημένο και πολλά άλλα. Μπορεί στο μέλλον (με μεγάλες πιθανότητες) να ξαναμείνω άνεργος για κάποιο διάστημα, όμως θα ξέρω πλέον πως ο κόσμος δεν είναι φτιαγμένος για καλοβολεμένους κώλους σε ορθοπεδικές καρέκλες… απεναντίας είναι για ανθρώπους που προσπαθούν, που δημιουργούν και που ποτέ δεν αφήνουν τον ταύρο απο τα κέρατα.

    Αυτά τα ολίγα.🙂

    YΓ : Μιας και θα “βάλεις Notification” , θύμησέ μου να γράφω και εγώ περισσότερο στο blog μου (www.dailyfix.gr)🙂

    Marinos

    August 5, 2013 at 19:31

  2. Δεν σε ξέρω προσωπικά αλλά ξέχασα να σου πώ και καλή “τύχη” . Ξέρω βέβαια πως την “τύχη” θα την φτιάξεις εσύ, οπότε δεν αγχώνομαι.🙂

    Marinos

    August 5, 2013 at 19:33

    • Αυτό το ψάξιμο είναι που θέλω να συνεχίσω και αυτό που θέλω να κυνηγήσω. Είναι μία υπέροχη διαδρομή που κάνεις διαφορετικά πράγματα, γνωρίζεις διαφορετικούς ανθρώπους και γίνεσαι πιο ολοκληρωμένος.🙂

      dkalo

      August 5, 2013 at 21:56

  3. Αυτή η “καθαριότητα” που έχει το μυαλό στη φάση που είσαι είναι παροδική. Μετατρέπεται (λέω εγώ τώρα) σε βολική αδράνεια ή σε εγρήγορση για άλλα μεγαλύτερα ή απλώς διαφορετικά πράγματα.
    Σε σένα μάλλον το 2ο θα συμβεί, αλλά επειδή εγώ δεν είχα κάποιον να μου το πει όταν περνούσα τη φάση (και αυτό μπορεί να γίνει συχνά μέσα στα χρόνια) σκέφτηκα να το αναφέρω.

    Το πτυχίο στα δικά μου τα μάτια μετράει πολύ. Αλλά εσύ ξέρεις…

    Καλή επιτυχία σε ό,τι κάνεις.

    • Προσωπικά πιστεύω ότι το πτυχίο είναι το μέσο που θα με οδηγήσει σε ένα μεταπτυχιακό ή διδακτορικό. Εκτός από αυτό, δεν βλέπω κάποια άλλη χρησιμότητα καθώς δεν εργάζομαι ως προγραμματιστής και, θέλω να πιστεύω, ότι δεν θα χρειαστεί να δουλέψω ως τέτοιος γιατί γνωρίζω ότι δεν έχω αυτό το ταλέντο. Βέβαια, θέλω να το ολοκληρώσω γιατί.. ποτέ δεν ξέρεις!

      Ελπίζω κι εγώ αυτή η περίοδος να αποτελέσει αφορμή για άλλα δημιουργικά πράγματα τα οποία σύντομα θα συζητάμε & θα σχολιάζουμε μαζί.😉

      dkalo

      August 5, 2013 at 21:52

  4. Well done! Πράγματα που τα έχω σκεφτεί πολλές φορές, αλλά δεν τολμώ να τα κάνω! Χίλια μπράβο, Δημήτρη!!!😉

    Eleni Miliou (@Elemil)

    August 6, 2013 at 12:57

  5. Εύχομαι αυτό το διάλειμμα απο την καθημερινότητα να σου δώσει το πάτημα να φτιάξεις όμορφες συνήθειες που θα σε κάνουν ευτυχή τα χρόνια που θα έρθουν και να προκύψουν πράγματα που θα συμπληρώσουν το bucket list ενός πετυχημένου / ευτυχισμένου ανθρώπου.

    Stay hungry – stay foolish που θα έλεγε και ο Ά(i)γιος Steve.

    Dimitris Dimitriadis

    August 6, 2013 at 14:03

    • Μακάρι – αυτός είναι ο στόχος μου και ελπίζω να τα καταφέρω.🙂

      dkalo

      August 6, 2013 at 16:26

  6. Ρίχνοντας μια γρήγορη ματιά στη σελίδα μου στο facebook μου κίνησε το ενδιαφέρον να διαβάσω το άρθρο σου,δε σου κρύβω ότι με ξάφνιασε και συγχρόνως με έκανε να χαμογελάσω.
    Τελικά επιβεβαιώνεται αυτό που λένε, ότι αυτό που σκέφτεσε ή αυτό που θέλεις να κάνεις τη χρονική στιγμή που αποφασίζεις να κάνεις,υπάρχουν πολλοί ακόμα που είτε θέλουν αλλά δε βρίσκουν “λένε” την κατάλληλη στιγμή είτε φοβούνται να βγουν από τα όρια που έχουμε βάλει εμείς οι ίδιοι στους εαυτούς μας με βάση το κοινωνικό σύνολο.
    Ξαφνικά φοβόμαστε να κάνουμε κάτι διαφορετικό από αυτό που κάνουν οι πολλοί γιατί θα μας θεωρήσουν τρελούς ή το λιγότερο ανώρημους.. χάνοντας έτσι το πραγματικό νόημα της ζωής,το οποίο για μένα τουλάχιστον,είναι να κάνεις όσα περισσότερα πράγματα μπορείς,να μαθαίνεις όσα περισσότερα αντέχεις και να μην αφήσεις ποτέ τον χρόνο απλά να κυλήσει, αλλά να ρουφήξεις και την τελευταία σταγόνα του χρόνου που σου έχει δωθεί.
    Το πιο σημαντικό πιστεύω ότι είναι να μην πάψουμε να δημιουργούμε,να συνεχίσουμε να “γυμνάζουμε” το μυαλό μας, παρατηρώντας και διαβάζοντας και να κρατάμε σε εγρήγορση τη φαντασία μας, γιατί η φαντασία σου ανοίγει δρόμους που θα εκπλαγείς ακόμα και με τον ίδιο σου τον εαυτό διασχίζοντάς τους.
    Τέλος,έχω να σου πω ότι χαίρομαι πολύ για σένα και για τον δρόμο που έχεις διαλέξει στη ζωή σου,που δεν βολεύεσε(που είσαι δηλαδή ανήσυχος), γιατί αυτό είμαι σίγουρη ότι μόνο επιτυχία και ικανοποίηση θα σου φέρει στη ζωή σου, όχι την ευτυχία του “φαίνεστε” αλλά την ευτυχία που θα πλυμμηρίζει όλο σου το είναι.
    Είναι πολύ όμορφο που μοιράζεσε τους στόχους σου γιατί βοηθάει εσένα να μην τα παρατήσεις αλλά και άλλους να πάρουν τη δύναμη που χρειάζονται για να κάνουν ό,τι πραγματικά επιθυμούν.
    Σίγουρα δεν είναι όλα ιδανικά,υπάρχουν ουσιαστικές δυσκολίες σε όλες μας τις αποφάσεις αλλά εδώ μιλάμε για τη φιλοσοφία ζωής που έχει ο καθένας μας, προσαρμόζοντάς τα όλα στις καταστάσεις τις οποίες βιώνουμε την κάθε περίοδο.
    Έχε το μυαλό και την καρδιά σου ανοιχτά…

    Ekaterina

    August 6, 2013 at 14:54

    • Το να βγει ο καθένας από το δικό του comfort zone είναι πολύ δύσκολο, ειδικά αν δεν υπάρχει ένα δίχτυ ασφαλείας να τον σώσει. Όπως γράφω και στο άρθρο, υπήρχαν πολλοί άνθρωποι που μου είπαν “μη”. Όχι επειδή έψαχναν δικαιολογίες αλλά επειδή όντως είναι δύσκολη η κατάσταση στην οποία ζούμε. Όμως, αν δεν πάρω τις “λάθος” αποφάσεις και αν δεν κυνηγήσω τώρα τα “θέλω” μου, πότε θα το κάνω; Μεγαλώνοντας, αυξάνονται οι υποχρεώσεις των ανθρώπων ενώ οι αντοχές μειώνονται.

      Σε κάποιο βιβλίο είχα διαβάσει ότι το πιο επικίνδυνο πράγμα που μπορεί να κάνει κάποιος σε μία εποχή που τα πάντα αλλάζουν, είναι να παραμένει σταθερός ο ίδιος. Καθώς το πιστεύω απόλυτα, προσπαθώ να προσαρμοστώ ανάλογα σε αυτές τις συνθήκες των ασταμάτητων αλλαγών.

      dkalo

      August 6, 2013 at 16:35

  7. από τα πιο όμορφα blog posts που έχω διαβάσει εδώ και καιρό🙂


Leave a Reply

