dkalo's blog

Πώς Χρησιμοποιώ Τα Social Networks?

leave a comment »

Airplanes

Έγραψε η Θάλεια πριν μερικούς μήνες ένα άτιτλο κείμενο για το πώς (δεν) χρησιμοποιεί πλέον το blog της. Μίλησε για την αλλαγή που έχει φέρει το instagram στο περιεχόμενο που μοιράζεται. Αναφέρθηκε στη δεύτερη και τρίτη οθόνη που θέλει την ταυτόχρονη προσοχή μας (διάβασε γι αυτό το φαινόμενο: Second Screen on Wikipedia). Τέλος, έγραψε ότι αλλάζει ο τρόπος που επιλέγουμε να επικοινωνήσουμε. Συμφωνώ μαζί της σε όλα. Κι εγώ έχω κάνει παρόμοιες σκέψεις αρκετές φορές σχετικά με τον τρόπο που χρησιμοποιώ κάθε social network ώστε να παράγω μοναδικό περιεχόμενο που εκμεταλλεύεται τα πλεονεκτήματα της κάθε πλατφόρμας. Μιλάμε για πολλά social media: Facebook, Twitter, Instagram, Tumblr, WordPress, Foursquare είναι αυτά που χρησιμοποιώ περισσότερο. Άλλα τα χρησιμοποιώ καθημερινά, άλλα λιγότερο συχνά. Ας τα πάρουμε όμως ένα ένα:

Facebook

Το πρώτο ανοιχτό tab στον Chrome είναι το gmail μου. Το αμέσως επόμενο είναι το Facebook. Μετά ακολουθεί οτιδήποτε άλλο. Το Facebook είναι στην πρώτη οθόνη και στο iPhone μου. Και το Messenger, φυσικά. Η πλειοψηφία της καθημερινής μου επικοινωνίας γίνεται μέσω Facebook. Από εκεί στέλνω μηνύματα σε φίλους για το οτιδήποτε, είτε πρόκειται για κάτι σημαντικό, είτε για κάτι δευτερεύον. Έχω μιλήσει με συνεργάτες για επαγγελματικούς λόγους μέσω του Facebook ενώ πολλές φορές που χρειαζόμουν κάτι επείγον, επικοινώνησα μέσω Facebook γιατί ξέρω ότι οι άνθρωποι είναι συνδεδεμένοι σχεδόν 24/7, όπου κι αν βρίσκονται. Ακόμα, τα group messages και τα Facebook groups αποτελούν πιθανότατα τον πιο εύκολο τρόπο να επικοινωνήσεις αποτελεσματικά με περισσότερους από 1 ανθρώπους ταυτόχρονα.

Όμως, το Facebook δεν το χρησιμοποιώ μόνο για να επικοινωνώ. Ανεβάζω και δικό μου περιεχόμενο, από πράγματα που είναι σημαντικά για εμένα, διάφορα milestones της ζωής μου. Μέσα στο 2013 πρέπει να post-αρα γύρω στις 15-20 φορές. Το Facebook, όπως κάθε χρόνο, “αποφάσισε” ποιες ήταν οι μεγαλύτερες στιγμές μου κατά το 2013. Η αλήθεια είναι ότι δεν έπεσε πολύ έξω: Φωτογραφίες από ένα snowboard trip στον Παρνασσό, το baby shower της Έλενας (bonus: το ίδιο βράδυ ήρθε στον κόσμο ο.. Κουκούτσης!), η αποχώρηση μου από την Coca-Cola, οι καλοκαιρινές μου διακοπές (πέρασα ένα μήνα σχεδόν σε παραλίες!), το πρώτο μου 10άρι στο We Run Athens, ο Κλασσικός Μαραθώνιος της Αθήνας και, τέλος, τα δύο βραβεία Ερμής που πήραμε με την ομάδα του TEDxAthens. Αν προσθέσεις σε αυτά και το γάμο της Μαρίας, ξέρεις τα σημαντικότερα πράγματα που έγιναν το 2013 στη ζωή μου.

Το timeline μου στο Facebook αποτελεί το προσωπικό μου ημερολόγιο. Μοιράζομαι αυτά που θεωρώ σημαντικότερα από τη ζωή μου και αυτά για τα οποία είμαι πραγματικά περήφανος και χαρούμενος.

Twitter

Λατρεύω το Twitter. Μπορώ να περάσω πολλές ώρες ανακαλύπτοντας περιεχόμενο στο Twitter. Περιεχόμενο για διάφορα θέματα που με ενδιαφέρουν. Όταν συμβαίνει κάτι στον κόσμο, είναι το πρώτο σημείο στο οποίο θα ψάξω για πληροφορίες. Τελευταίο τέτοιο παράδειγμα είναι το ατύχημα που είχε ο Michael Schumacher πριν λίγες μέρες. Ακόμα και σήμερα που τα “παραδοσιακά” μέσα το καλύπτουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, βρίσκω άρθρα παρακολουθώντας τα αντίστοιχα hashtags. Ακόμα, βλέπω τι πιστεύει και ο κόσμος για το συγκεκριμένο θέμα καθώς και απόψεις ειδικών που, υπό άλλες συνθήκες, δεν θα ανακάλυπτα ποτέ (πχ ο Gary Hartstein είναι αναισθησιολόγος που εργαζόταν για τη Formula 1 και σχολιάζει τις εξελίξεις της υγείας του Schumi).

Το περιεχόμενο που μοιράζομαι στο Twitter μπορεί να είναι το οτιδήποτε μου έχει τραβήξει την προσοχή. Ένα άρθρο που βρήκα στο Zite, ένα κείμενο που έγραψα σε τούτο εδώ το blog, μία φωτογραφία που έβγαλα στο Instagram, ένα video που βρήκα στο YouTube (ή στο vimeo!), μία απλή σκέψη μου, μία στιγμή της καθημερινότητας μου, ένα κείμενο που διάβασα κάπου στα ίντερνετς, ένα τραγούδι που άκουσα στο spotify ή ο,τιδήποτε ενδιαφέρον μπορεί να εμφανίστηκε στο timeline μου. Μπορεί στο Twitter να μην “εμφανιστώ” για μέρες, ή να γράψω 10-20 tweets σε μία μέρα. Όμως, όταν θέλω να μοιραστώ κάτι, το πιθανότερο είναι ότι θα το κάνω στο Twitter account μου: @dkalo.

Instagram

Το Instagram έχει καταφέρει κάτι μοναδικό: πρόκειται μάλλον για το μοναδικό social network που έχει τόσο καλό karma και οι χρήστες του ανεβάζουν feel-good περιεχόμενο. Βοηθάνε πολύ τα φίλτρα σε αυτό. Πολλές φορές, ζηλεύω τους ανθρώπους που ακολουθώ στο Instagram. Πάνε σε ωραία μέρη. Περνάνε καλά. Βλέπουν πράγματα διαφορετικά και, κυρίως, βλέπουν τα πράγματα διαφορετικά. Ακολουθώ ανθρώπους με τους οποίους ζω στην ίδια πόλη. Ανεβάζουν φωτογραφίες από μέρη που έχω πάει κι εγώ. Κι όμως, καταφέρνουν οι φωτογραφίες τους να είναι τόσο μοναδικές και να απορώ πολλές φορές με τον εαυτό μου:

καλά, εσύ δεν το είδες αυτό; πώς γίνεται να μην το πρόσεξες;

Η διάθεση μου φτιάχνει όταν περνάω χρόνο στο Instagram. Είναι εκείνο το social network που με ταξιδεύει και με εμπνέει περισσότερο από κάθε άλλο. Εξαιτίας του, πολλές φορές έχω βρεθεί να λέω “να, αυτό πρέπει να το κάνω κι εγώ, θέλω να τη ζήσω αυτή τη μοναδική εμπειρία”. Τέτοιο, inspiring (ή “εμπνευστικό” αν προτιμάς) περιεχόμενο προσπαθώ να ανεβάζω κι εγώ εκεί. Κοιτώντας το account μου και τις φωτογραφίες που έβγαλα το 2013, θα δεις μερικά ωραία τοπία από τη χώρα μας, κανά δυο αεροδρόμια του κόσμου, ένα μιλφέιγ να φτιάχνεται σε 15 δευτερόλεπτα, εμένα με γραβάτα (για πρώτη φορά στη ζωή μου), ευχές από την αγαπημένη μου Θεσσαλονίκη αλλά και φωτογραφίες από την Αθήνα, την πόλη που λατρεύω να μισώ. Δες τες όλες εδώ: dkalo on Instagram

Tumblr

Ξεκίνησα να γράφω στο tumblr έναν χρόνο πριν, το Δεκέμβρη του 2012. Για διάφορους λόγους, σταμάτησα να γράφω μόλις μετά από έναν μήνα. Από τον Ιούλιο, έχω επανέλθει δυναμικά. Έχω κάνει 124 posts σε 7 μήνες, ένα post περίπου κάθε 41 ώρες. Θα βρεις εκεί ενδιαφέροντα links, κείμενα που είναι μεγάλα για τους 140 χαρακτήρες του Twitter αλλά μικρά για τις εκατοντάδες λέξεις αυτού του blog, διάφορα διαφημιστικά videos που μου άρεσαν, φωτογραφίες (δικές μου και τρίτων), μερικές ομιλίες από TEDx events και screenshots από το Nike Running App για τα σημαντικά running session που έκανα. Θα αναρωτηθείς, με το δίκιο σου, γιατί δεν ανεβάζω αυτό ακριβώς το περιεχόμενο μόνο στο Twitter μου.

Η απάντηση είναι απλή: το Twitter είναι χαωτικό. Έχω γράψει περίπου 9 χιλιάδες tweets. Αν αναζητήσω κάτι εκεί, αποκλείεται να το βρω. Στο tumblr μπορώ να τα βρω. Χρησιμοποιώντας τα tags αλλά και το άσχημο αλλά εξυπηρετικότατο archive view, μπορώ να ανακαλύψω κάτι που είχα ανεβάσει πριν από μερικούς μήνες. Ακόμα, όσο το εμπλουτίζω, τόσο πιο ενδιαφέρον θα είναι καθώς θα περνάει ο χρόνος. New Year’s Resolution: Να διατηρήσω στο ίδιο επίπεδο την ποίοτητα του περιεχομένου στο metamile αλλά να αυξήσω τη συχνότητα. Το 2014 θέλω να προσθέσω 500 καινούρια pieces of content στο tumblr.

WordPress

Πάνε σχεδόν 6 χρόνια από το πρώτο μου post εδώ. Ήταν ένα post για το πώς να βάλεις ένα περίγραμμα στο photoshop. Πέρασαν τα χρόνια και, όπως ωρίμασα εγώ (εδώ υπάρχουν πολλές αμφιβολίες αλλά αυτό είναι θέμα για άλλο blog post), ωρίμασε και τούτο το blog. Πλέον γράφω δύο ειδών κείμενα. Από τη μία, γράφω για επαγγελματικά και κοινωνικά θέματα που με απασχολούν. Από την άλλη, γράφω για διάφορα πράγματα που συμβαίνουν στη ζωή μου. Έχω γράψει για το κλείσιμο της ΕΡΤ, έχω γράψει για τα ναρκωτικά, έχω γράψει τη γνώμη μου για το Twitter αλλά έχω γράψει και κείμενα που είναι πολύ πιο προσωπικά. Κείμενα που τα έχω εμπνευστεί από εμπειρίες ανθρώπων και φίλων γύρω μου. Εμπειρίες όχι απαραίτητα όμορφες. Έχω γράψει κείμενα που είναι ακατανόητα στον πολύ κόσμο. Έχω γράψει και κείμενα που δεν δημοσίευσα ποτέ. Νομίζω ότι το πιο προσωπικό κείμενο που έχω γράψει ποτέ, είναι “κρυμμένο” κάπου στα drafts μου.

Στο blog αναλύω τις σκέψεις μου και τις εμπειρίες μου. Δεν τις αντιμετωπίζω επιδερμικά. Τα κείμενα που γράφω εδώ, προέρχονται μετά από συζήτηση που έχω κάνει με τον εαυτό μου. Τα έχω σκεφτεί. Όχι πάντα όπως ή όσο θα έπρεπε. Σίγουρα όμως περισσότερο απ’ ότι στο Twitter, στο Tumblr ή στο Facebook.

Foursquare

Πολλοί με έχουν ρωτήσει γιατί χρησιμοποιώ το Foursquare. Γιατί μοιράζομαι το πού βρίσκομαι κάθε στιγμή με τόσους ανθρώπους; Δεν είναι επικίνδυνο; Και αν όχι, τι τους ενδιαφέρει όλους αυτούς που είσαι; Ας τα πάρουμε ένα ένα.

Το Foursquare ξεκίνησε ως ένα παιχνίδι. Είχε ένα leaderboard στο οποίο ανταγωνιζόσουν τους φίλους σου. Το μόνο που κέρδιζες ήταν το δικαίωμα στο bragging στις συζητήσεις. Ακόμα παιχνίδι είναι το Foursquare όμως, αφού πλέον έχει περισσότερους χρήστες, έχει αρχίσει να αποκτά και χρηστική αξία. Ξέρω που βρίσκονται οι φίλοι μου, να σχολιάσω τα checkins τους, να ρωτήσω πώς ήταν το τάδε ή το δείνα μέρος αλλά και να διαβάσω τα tips των locals του κάθε μαγαζιού. Ακόμα, το explore section του Foursquare με έχει βγάλει πολλές φορές από τη δύσκολη θέση, ήταν όταν έψαχνα το κοντινότερο φαρμακείο, είτε αναζητούσα ένα καινούριο εστιατόριο να πάω.

Με εξαίρεση σπάνιες περιπτώσεις, τα checkins μου παραμένουν αποκλειστικά μέσα στην πλατφόρμα του Foursquare και δεν τα μοιράζομαι σε άλλα social networks. Ο λόγος, για μένα, προφανής: στο Foursquare έχω κάτι λιγότερους από 100 φίλους. 100 ανθρώπους που γνωρίζω προσωπικά και έχω άνεση μαζί τους ώστε να τους πω πού βρίσκομαι κάθε στιγμή. Αντίθετα, στο Facebook έχω 10πλάσιους φίλους, στο Twitter 20πλάσιους followers ενώ δυνητικά μπορεί οποιοσδήποτε να δει το περιεχόμενο μου καθώς δεν έχω private account. Δε νιώθω άνετα να μοιράζομαι με ένα τόσο μεγάλο κοινό το που βρίσκομαι ανά πάσα στιγμή.

Εν Κατακλείδι…

… μου αρέσει να χρησιμοποιώ τις διάφορες social media πλατφόρμες για να μοιράζομαι το περιεχόμενο μου. Προσπαθώ να έχω διακριτά όρια στη χρήση του κάθε μέσου και να ανεβάζω περιεχόμενο ανάλογα με τα πλεονεκτήματα του κάθε μέσου. Κατά καιρούς, έχω χρησιμοποιήσει και άλλα social networks. Καλώς ή κακώς, σταμάτησα να τα χρησιμοποιώ (RIP Path) γιατί δεν κάλυπταν κάποια ανάγκη μου. Το 2014, θα συνεχίζω να δοκιμάζω νέα social networks και να αναζητώ αυτά που πραγματικά δημιουργούν κάποιο added value σε μένα και στο δίκτυο μου.

[photo via]

Written by dkalo

December 31, 2013 at 17:42

Leave a Reply

