dkalo's blog

Τέρατα, σκοτάδια, κεφάλαια και διακοπές. Αυτό ήταν το 2014.

with 2 comments

Summer

Σε αυτό εδώ το blog, γράφω σπάνια. Το τελευταίο κείμενο μου γράφτηκε στις 29 του Απρίλη, πριν από 8 γεμάτους μήνες. Τώρα όμως που τελειώνει το 2014, νιώθω ότι ήρθε η στιγμή να καταγράψω όλα αυτά που ήταν το 2014 για μένα, η πιο challenging χρονιά που είχα ποτέ.

Ας τα πάρουμε όμως από την αρχή, δηλαδή από τις 12 Νοεμβρίου του 2012. Τότε έφαγα την πρώτη μεγάλη φρίκη της ζωής μου όταν ρώτησα τον εαυτό μου:

Δημήτρη, μόλις έγινες 25. Τι έχεις καταφέρει στη ζωή σου;

Πτυχίο δεν είχα πάρει. Είχαν μείνει μερικά μαθήματα κι εγώ εθελοτυφλούσα αντί να κάτσω μία εξεταστική, να διαβάσω και να ξεμπερδεύω.

Με τη δουλειά μου, ήμουν απόλυτα ικανοποιημένος. Ήταν μία από τις εταιρείες που πάντα αγαπούσα, οι συνθήκες εργασίες ήταν οι καλύτερες δυνατές, οι συνάδελφοι μου με βοηθούσαν να εξελιχθώ ενώ παράλληλα μου έδειχναν εμπιστοσύνη και οι συνεργάτες μας ήταν οι καλύτεροι της αγοράς. Κοινώς, ζούσα στον εργασιακό παράδεισο. Όμως, τότε ένιωθα πως κάτι μου έλειπε, χωρίς να ξέρω τι ακριβώς είναι αυτό.

Έτσι, σβήνοντας εκείνα τα κεράκια στα Starbucks, κατάλαβα ότι ο χρόνος περνάει γρήγορα και οφείλω να τον εκμεταλλευτώ με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Το 2013 ήταν η χρονιά που έγινε η προεργασία για τα “θαύματα” του 2014. Τον Ιούλιο σταμάτησα να δουλεύω στην Coca-Cola και πέρασα τον Σεπτέμβρη στα Γιάννενα διαβάζοντας και δίνοντας μαθήματα.

Για να φτάσουμε στο 2014. Ένα 2014 που ξεκίνησε με μία και μόνο έκφραση:

Το 2014 θα είναι η χρονιά μας.

Ένα 2014 που με βρήκε χαμένο μέσα στην επαγγελματική και οικονομική αβεβαιότητα. Ένα 2014 που με βρήκε πολλές φορές να αμφισβητώ αν έχω πάρει τις σωστές αποφάσεις. Ένα 2014 που με έκανε να αναθεωρήσω πολλά πράγματα για τον εαυτό μου, τα θέλω μου και τις ανάγκες μου. Ένα 2014 που με έκανε ακόμα πιο κυνικό. Ένα 2014 που μου έριξε μερικές μπουνιές ανάμεσα στα δόντια.

Όμως, αυτό το 2014 με άλλαξε.
Start

Ξεκινώντας ένα νέο κεφάλαιο

Το 2014 ξεκίνησα τη δική μου εταιρεία για να κάνω αυτό ακριβώς που αγαπάω: όμορφο και ποιοτικό περιεχόμενο βάσει των δικών μου standards. Δούλεψα με μερικά εκπληκτικά brands όπως η Heineken, η Vodafone και η Oriflame. Γνώρισα πολύ κόσμο και είδα ότι εκεί έξω υπάρχουν αρκετοί επαγγελματίες που θέλουν να κάνουν ωραία και μοναδικά projects. Κατάλαβα ότι ο κόσμος των ελεύθερων επαγγελματιών είναι πολύ πιο δύσκολος από τον κόσμο των στελεχών για έναν και μόνο λόγο: οι πληρωμές αργούν και γίνονται πολλές φορές αντικείμενο συζητήσεων επί συζητήσεων.

Διαπίστωσα ότι δεν υπάρχει ωράριο. Υπήρξαν φορές που έφυγα από το γραφείο στις 3 το πρωί. Υπήρξαν φορές που ξυπνούσα νωρίς ακόμα και τα Σαββατοκύριακα για να δουλέψω. Ακόμα και στις διακοπές, ήμουν πολύ συχνά αγκαλιά με το laptop μου και να ψάχνω WiFi για να στείλω εκείνο το τόσο σημαντικό mail. Υπήρξαν βέβαια και φορές που δεν δούλεψα Δευτέρα, ή που πήγα για φαγητό μεσημέρι χωρίς να τρέχει τίποτα, ή που έκανα ένα λίγο πιο long weekend.

Μπορεί σε μερικούς μήνες να αποφασίσω ότι δεν μπορώ να τα διαχειριστώ όλα τα παραπάνω και να ψάξω πάλι μία in-house δουλειά, αλλά προς το παρόν απολαμβάνω αυτό το εκπληκτικό, συναισθηματικό rollercoaster. Εξάλλου, τα συναισθήματα που έχεις όταν ετοιμάζεις το post-activation report και συνειδητοποιείς ότι όντως έγινε καλή δουλειά, είναι μοναδικά και ικανά να σε κάνουν να χαμογελάς για ώρες.

Κλείνοντας ένα παλιό κεφάλαιο

Με το TEDxAthens έχουμε μεγαλώσει μαζί. Το 2010 ήταν το πρώτο μας μεγάλο event με θέμα Starting from Scratch. Η εμπειρία μου και οι γνώσεις μου μικρές τότε αλλά όσο τα χρόνια περνούσαν, τόσο περισσότερα μάθαινα, ωρίμαζα και έβλεπα ότι και το TEDxAthens σαν ομάδα ανθρώπων και σαν event, “πάθαινε” ακριβώς τα ίδια. Φέτος, το 2014, έγινε το 6ο ετήσιο event μας με θέμα Conclusions. Ήταν το τελευταίο TEDxAthens που είδα από τη σκηνή, προσπαθώντας να αναμεταδώσω όλα αυτά που συμβαίνουν μέσω των social media.

Τι κρατάω από το TEDxAthens;

Κρατάω το event του 2012 που ήταν το πιο επιτυχημένο μας από την οπτική γωνία των social media. Πάνω από 18.000 αναφορές και ένα παγκόσμιο Trending Topic, ίσως το πρώτο στην ιστορία του Ελληνικού Twitter.

Κρατάω και το event του 2014 γιατί στα “παρασκήνια”, πέρασα καλύτερα από κάθε άλλη χρονιά με τους ανθρώπους της ομάδας μου. Γελάσαμε περισσότερο, δουλέψαμε περισσότερο, κάναμε περισσότερα πράγματα, φάγαμε περισσότερο (burgers, κυρίως burgers) και ένιωσα ότι η ομάδα είχε τρομερό πάθος και διάθεση που μου θύμισε τα πρώτα μας χρόνια.

Πάνω απ’ όλα όμως, κρατάω τις ευχάριστες εμπειρίες που ζήσαμε όλα αυτά τα χρόνια προσπαθώντας να ετοιμάσουμε το event και να είναι όλα έτοιμα την κρίσιμη στιγμή. Γιατί το TEDxAthens ήταν χαρούμενοι άνθρωποι με διάθεση να βοηθήσουν. Άνθρωποι που είναι δίπλα μου και ξέρω ότι θα είναι πάντα εκεί. Άνθρωποι που αποκαλώ Φίλους.
Monster

Σκοτώνοντας ένα τέρας

Ναι, τα κατάφερα. Το σκότωσα το τέρας. Μία φορά στις 18 Ιουλίου που παρουσίασα τη διπλωματική μου εργασία και άλλη μία φορά στις 25 Ιούλη που ορκίστηκα. Και τι κατάφερα; Μάλλον τίποτα επί της ουσίας αλλά πλέον κοιμάμαι χωρίς να σκέφτομαι ότι δεν θα πάρω ποτέ το πτυχίο μου. Κατά τα άλλα, καμία απολύτως αλλαγή στη ζωή μου και στην καθημερινότητα μου.

Κάνοντας πραγματικές διακοπές

Το 2014 έκανα μόλις μία εβδομάδα διακοπές. Εκεί, μέσα στο 15αύγουστο, μαζί με όλο τον υπόλοιπο κόσμο. Και φέτος, πήγα στην Αντίπαρο. Φέτος όμως, ήταν οι καλύτερες διακοπές που έχω να θυμάμαι.

Προσπαθώ να μετρήσω πόσοι φίλοι μου ήταν στην Αντίπαρο και την Πάρο εκείνες τις μέρες και δεν μπορώ. Κι όμως, τους είδα όλους μέσα σε μια εβδομάδα. Άλλους περισσότερο, άλλους λιγότερο. Πήγαμε μαζί στην παραλία, ήπιαμε τις μπίρες μας, βγάλαμε φωτογραφίες κάτω από το νερό, φάγαμε σε ταβερνάκια, βγήκαμε μέχρι τα ξημερώματα, ακούσαμε τη ντισκοτέκ, ξυπνήσαμε μεσημέρι, μαυρίσαμε, γελάσαμε, μεθύσαμε, γνωρίσαμε κόσμο, βγήκαμε ραντεβού, ξεκουραστήκαμε. Ήταν αυτές οι διακοπές που έλεγες:

Όχι, δεν θέλω να τελειώσουν. Θέλω να μείνουμε για πάντα εδώ.

Dawn

Η πιο σκοτεινή στιγμή

Το μακρινό 1650, ο Άγγλος θεολόγος και ιστορικός Thomas Fuller έγραψε:

It is always darkest just before the Day dawneth.

364 χρόνια μετά, μπορώ να τον επιβεβαιώσω. Πολλές φορές αμφέβαλλα για εμένα, τις επιλογές μου και τις αποφάσεις μου. Εκεί, στα τέλη του Ιούνη, οι αμφιβολίες είχαν κορυφωθεί και μάλλον ήταν ο πιο δύσκολος και περίεργος μήνας της ζωής μου. Αλλά, όπως διαπίστωσα, όλα άρχισαν να φτιάχνουν και το 2014 γινόταν συνεχώς καλύτερο.

Εξάλλου, το χρωστούσα σε αυτά τα 3 άτομα που δεν σταμάτησαν να γράφουν σε εκείνο το Whatsapp group ότι…

Το 2014 θα είναι η χρονιά μας.

Και να σου πω κάτι; Το 2014 ήταν η χρονιά μας. Απλώς το 2015 θα είναι ακόμα καλύτερο.

[photo via, via, via, via]

Written by dkalo

December 28, 2014 at 13:27

2 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ποσο μου αρεσει να διαβαζω τα κειμενα σου σε αυτη τη μικρη, ζεστη internetική γωνια..!🙂

    Ευχαριστουμε…και το 2015..θα ειναι η χρονια της αναγεννησης..😉

    ultraxmode

    December 28, 2014 at 18:12

    • Το 2015 θα ειναι ακομα καλυτερο για ολους μας.🙂

      dkalo

      December 28, 2014 at 18:21


Leave a Reply

